چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان عملیاتی شد 

زنجان - ایرنا -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان با احیا و راه اندازی مجموعه تولیدی «سرجین بافت» پس از پیگیری‌های متعدد در دولت سیزدهم عملیاتی شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در جریان تور رسانه‌ای شورای اطلاع رسانی دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنعت نساجی استان زنجان جزو سه صنعت برتر کشور است و جهت گیری ما در استان تکمیل چرخه تولید در این بخش خواهد بود.

گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافت که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تامین شد.

گلشنی گفت: فعالیت این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می کند.

وی افزود: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

استان زنجان بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد و در زمان حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha