۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85339783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیر نزولی محبوبیت بایدن در آغاز سال سرنوشت‌ساز ۲۰۲۴

تهران-ایرنا- نشریه نیوزویک با اشاره به آغاز سال جدید میلادی و انتخابات مهم ریاست جمهوری در آمریکا، محبوبیت پایین بایدن را اصلی‌ترین نگرانی دموکرات‌ها در راه‌یابی به کاخ سفید عنوان کرده و مدیریت ضعیف وی در موضوعات مهم اقتصادی، ‌ سیاست خارجی و مهاجرت را از مهم‌ترین عوامل کاهش اقبال رای‌دهندگان به وی برشمرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این نشریه آمریکایی، ‌میانگین محبوبیت بایدن کمتر از ۵۰ درصد است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی از عملکرد او به‌عنوان رئیس‌جمهوری راضی نیستند.

نیوزویک افزود: بایدن که در سال اول ریاست‌جمهوری خود با کسب حدود ۵۰ امتیاز محبوبیت خوبی داشت به‌دلیل خروج ایالات متحده از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و محبوبیت او به زیر ۵۰ درصد کاهش یافت. وی تا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ با کسب ۵۵.۴ درصد عدم تایید و ۳۸.۹ درصد تأیید، رکود قابل‌توجه ۱۶.۵ امتیاز عدم تایید و نارضایتی از سوی آمریکایی‌ها را از آن خود کرد.
این در حالی است که دونالد ترامپ، ‌رقیب احتمالی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴، در دسامبر ۲۰۱۷ میانگین محبوبیت پایین ۳۶.۴ درصدی را به نام خود ثبت کرده بود اما چند روز پس از شورش علیه کنگره، میانگین محبوبیت ترامپ ۳۸.۶ درصد بود که فقط کمی پایین‌تر از آن چیزی است که بایدن در اواسط دسامبر ۲۰۲۳ ثبت کرده است.
نظرسنجی‌های دیگری نیز وجود دارد که تصویر تیره‌ای را برای بایدن ۸۱ ساله ترسیم می‌کند، او مکرراً با نگرانی‌هایی در مورد سن و شایستگی‌های ذهنی و مدیریتی برای نامزدی دموکرات‌ها در دور دوم ریاست‌جمهوری مواجه شده است.
این مقاله با اشاره به نظرسنجی وال استریت ژورنال که در ۹ دسامبر منتشر شد نوشت : این نظرسنجی نشان داد که رای‌دهندگان با ۴ امتیاز اختلاف (۴۷ درصد به ۴۳ درصد) ترامپ را برای ریاست جمهوری بر بایدن در رقابت رو در روی فرضی ترجیح می‌دهند. بیشتر رأی‌دهندگان معتقدند ترامپ در مدیریت چند موضوع کلیدی از جمله اقتصاد، تورم، و حفاظت از مرزهای جنوبی بهتر از بایدن عمل خواهد کرد.

در ماه نوامبر، یک نظرسنجی از سوی نیویورک تایمز و کالج سینا نشان داد که ترامپ در پنج ایالت کلیدی آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا، از بایدن جلوتر است.

کارشناسان بخشی از عدم محبوبیت بایدن را مربوط به سن او و تضاد نسلی می‌دانند. اما دلیل مهمتر آن را غیرقابل کنترل شدن امور و کاهش حمایت رای‌دهندگان جوان و آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار از رییس‌جمهوری عنوان می‌کنند.

در آستانه سال انتخابات، بایدن هشدار داد اصل دموکراسی در سال ۲۰۲۴ در خطر است. وی ترامپ را به تقلید کورکورانه از دیکتاتورهای فاشیست متهم کرده و از رای‌دهندگان آمریکایی خواست به چنین فردی اجازه ندهند دوباره به مسند قدرت بازگردد.

این در حالی است که ترامپ، پیشتاز قاطع در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، با چهار محاکمه جنایی و در مجموع ۹۱ اتهام روبه‌رو است. شماری از نظرسنجی‌ها در نوامبر ۲۰۲۴ نشان داد بخش زیادی از جمهوری‌خواهان گفته‌اند اگر ترامپ تا زمان آغاز رای‌گیری مجرم شناخته شود به او رای نمی‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha