۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84867705
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هیل: سندرز بالاترین میزان محبوبیت را در میان رای‌دهندگان آمریکایی دارد

تهران-ایرنا- پایگاه خبری کنگره آمریکا با انتشار نتایج یک نظرسنجی، نوشت: نتایج حاصل از نظرسنجی جدید نشان می دهد که برنی سندرز سناتور مستقل از ایالت ورمونت آمریکا در فهرستی از ۲۳ نامزد احتمالی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، از بالاترین میزان محبوبیت در بین رای دهندگان برخوردار است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در گزارش تارنمای هیل آمده است: نظرسنجی «یو اس ای تودی» و موسسه اپسوس نشان می دهد که ۴۶ درصد از رای دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی دستکم دیدگاه مثبتی نسبت به سندرز دارند و ۴۱ درصد گفته اند نظر آنها نسبت به این سناتور منفی است.

نتایج این نظرسنجی بیانگر آن است که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا از نظر میزان محبوبیت نزد رای دهندگان این کشور با کسب ۴۳ درصد نظر موافق مردم، در رتبه دوم قرار دارد.

با این حال میزان عدم مقبولیت او بسیار بالاتر از سندرز است به طوری که ۵۲ درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند نگاه مثبتی به بایدن ندارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در سطح مشابه بایدن از فقدان مقبولیت از نظر آمریکایی ها مواجه است.

کامالا هریس معاون بایدن و مایک پنس معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز از نظر میزان محبوبیت با کسب ۴۰ درصد آرای پاسخ دهندگان در رتبه های سوم و چهارم در بین نامزدهای احتمالی قرار گرفتند.  

در میان دموکرات‌ها، بایدن بالاترین امتیاز را از نظر میزان محبوبیت کسب کرد و ۸۲ درصد از رای‌دهندگان دموکرات دیدگاه مثبتی نسبت به رئیس‌جمهور فعلی داشتند و تنها ۱۱ درصد از جمهوری خواهان دیدگاه مثبتی نسبت به بایدن ابراز کردند.

بایدن و دستیارانش اصرار دارند که اگر وضعیت سلامتی او اجازه دهد، او قصد دارد در سال ۲۰۲۴ برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، اما برخی از دموکرات ها در میان کاهش حمایت از بایدن، ازپاسخ دادن به سوالی درباره حمایت آنها از انتخاب مجدد بایدن طفره رفته اند.

بسیاری از دموکرات هایی که از پاسخ دادن به این پرسش خودداری کرده اند می گویند تمرکزشان بر انتخابات میان دوره ای امسال است. اما برخی نیز شامل افرادی است که به طور بالقوه می‌توانند در سال ۲۰۲۴ شانس خود را برای ورود به کاخ سفید محک بزنند.

«الکساندریا اوکاسیو-کورتس» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئن در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان از حمایت بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خودداری کرد.

نظرسنجی اخیر نشان داده که ۳۳  درصد از رای دهندگان دیدگاه مطلوبی نسبت به او دارند در حالی که نظر ۳۸ درصد از آنها نسبت به این عضو مجلس نمایندگان آمریکا منفی بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، ترامپ بالاترین امتیاز را در میان جمهوریخواهان - ۸۱ درصد - کسب کرد. پس از او، پنس و  تد کروز سناتور جمهوریخواه از تگزاس به ترتیب با کسب  ۶۹ و ۶۸ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه نظر مثبت آنها را جلب کردند.

نظرسنجی اخیر در فاصله زمانی ۱۸ تا ۲۲ آگوست (۳۱-۱۷ مرداد) به صورت مصاحبه آنلاین از ۲ هزار و ۳۴۵ رای دهنده بزرگسال آمریکایی با ضریب خطای ۲.۵ درصد انجام شده است.

شصتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha