۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85338871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار پیشوا: حمایت از تولیدکنندگان وظیفه ذاتی مدیران دستگاه‌های اجرایی است

پیشوا - ایرنا - فرماندار شهرستان پیشوا گفت: حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع تولید، وظیفه ذاتی مدیران و تکلیفی است که باید به‌درستی و در چارچوب قوانین و مقررات به آن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به منظور مصوبات سفر استاندار تهران به پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان، وظیفه‌ای است که همه مسئولان باید در چارچوب قانون و به کار گیری از حداکثر توان و ظرفیت خود به آن عمل کنند؛ چرا که اهداف شعار سال در سایه حمایت از تولیدکنندگان محقق می‌شود.

وی افزود: رفع مشکلات تولیدکنندگان باید به صورت جمعی و گروهی انجام و نباید به صرف عمل به قانون در یک اداره، فعالیت واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید، عامل اصلی عبور و مهار از تورم است و عمل به فرمایش های رهبر معظم انقلاب که سال ها به موضوع تولید به عنوان اولویت مسائل اقتصادی کشور تأکید دارند، وظیفه‌ای است که همه دستگاه های اجرایی باید با استفاده از حداکثر توان و ظرفیت خود به آن توجه کنند تا با تسهیل و رفع موانع تولید، شاهد افزایش تولید و اشتغال در حوزه‌های مختلف کشاورزی، زراعی و صنعتی باشیم.

تاجیک نوری با اشاره به سفر استاندار تهران به شهرستان پیشوا و بررسی مسائل و مشکلات چندین واحد تولیدی گفت: استاندار تهران در سفر به شهرستان پیشوا از واحدهای تولیدی پارس قو، شرکت تولید قند، شرکت سنبه سبز غلات و شرکت زیبا چوب برکت بازدید کرده بود که لازم است مصوبات این سفر تا اجرایی شدن پیگیری شود.

در این جلسه، به مسائل و مشکلات چندین واحد تولیدی در خصوص رفع مشکلات تأمین آب، صدور مجوز، تمدید پروانه بهره‌برداری، دریافت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌های پیشوا آغاز شد

با هدف حفاظت از محیط زیست، پویش مردمی "نه به کیسه‌های پلاستیکی" روز یکشنبه در نانوایی‌های شهرستان پیشوا آغاز شد.

فرماندار شهرستان پیشوا در آغاز اجرای این پویش اجتماعی گفت: برای تحقق اهداف مهم حفاظت ازمحیط زیست ، باید همراهی مردم وجود داشته باشد و قطعا هیچ طرح زیست محیطی بدون اینکه در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود موفقیت آمیز نیست.

تاجیک نوری افزود: استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی که آثار مخربی را بر محیط زیست گذاشته و تجزیه آن‌ها در طبیعت سال‌های متمادی زمان می‌برد، باید به فرهنگ عموم مردم تبدیل شود و به منظور تحقق این مهم، این پویش مردمی در شهرستان پیشوا از واحدهای نانوایی که قوت غالب مردم را تشکیل می‌دهد آغاز گردیده است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح که با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، کیسه‌های پلاستیکی بسته بندی نان، با کیسه‌های پارچه‌ای که به مردم اهدا می‌شود، جایگزین گردد تا ضمن حفظ سلامت محیط زیست، سلامت افراد نیز تأمین شود.

وی از مردم خواست تا به جای استفاده از پلاستیک، از کیسه‌های پارچه ای استفاده کرده و این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

فرماندار پیشوا تصریح کرد: استفاده از سنت‌های قدیمی مثل استفاده از کیسه‌های بادوام پارچه‌ای و پاکت کاغذی در تهیه کالاهای مختلف می‌تواند در کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و در نهایت حفظ محیط زیست موثر باشد. 

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha