۱۰ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85338368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: سینمای مجتمع فرهنگی دزفول در آستانه راه اندازی است

دزفول – ایرنا – فرماندار ویژه دزفول گفت: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول در مسیر احیای مجدد قرار دارد و سینمای این مجتمع به عنوان تنها سینمای دزفول پس از به روز رسانی تجهیزات در هفته جاری بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایرنا علیرضا خردمند روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول افزود: تنها سینمای دزفول که مالکیت آن در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول است با پیگیری‌های جدی صورت گرفته در مسیر احیا و راه‌اندازی مجدد قرارگرفته است.

وی ادامه داد: این سینما با گنجایش ۴۰۰ نفر به دلایل مختلف از جمله استهلاک ساختمان و فرسوده شدن وسایل و امکانات داخلی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و بروز نشدن سیستم پخش فیلم تعطیل شده بود که با رفع برخی موانع پس از یک دوره تعطیلی، بار دیگر در هفته جاری راه اندازی می‌شود.

خردمند بیان کرد: این مجموعه به عنوان مهمترین مرکز فرهنگی و هنری شهرستان که به واسطه مقاومت و پایداری دزفول به مردم این دیار اهدا شد برای احیای کامل نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

به گزارش ایرنا مجتمع‌ فرهنگی سینمایی دزفول که دارای طراحی و معماری خاصی است، شهرتی جهانی دارد؛ مهندس طراح این بنا، فرهاد احمدی، پس از طراحی سازه که چندین سال به طول انجامید، آن را در جشنواره روروز نروژ شرکت داد و توانست عنوان پروژه منتخب را از آن خود کند.

انتخاب پروژه در جشنواره سبب شد تا این طرح مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ساخت این پروژه به‌صورت عملی در سال ۱۳۶۷ شمسی آغاز شد و در سال ۱۳۷۲ پایان یافت. این طرح که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شد، به‌صورت یک طرح ملی شناخته شد.

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول با معماری ناب ایرانی اسلامی یکی از مراکز شاخص کشور است که ظرفیت برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری را دارد.

آذرماه سال ۱۴۰۰ پس از ۲ سال تعطیلی این مجتمع فرهنگی سینمایی با اکران فیلمی راه اندازی شده بود ولی بار دیگر این مجتمع پس از مدت کوتاهی از مدار خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و فرهنگ دوستان دزفول خارج شد.

همچنین این مجتمع که در سال ۱۳۷۳ به بهره برداری رسید بعد از واگذاری به بخش خصوصی سال ۱۳۸۳ نیز تعطیل و ساختمان و تاسیسات آن متروکه و در معرض تخریب قرار گرفت که کار بازسازی و مرمت این بنا سال ۱۳۸۵ عملیاتی و بازگشایی مجدد شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha