احیای مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار  است

دزفول-ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: احیای مجتمع فرهنگی و سینمایی دزفول به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم، نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

عبدالحمید صادق جولا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مسوولان به ویژه نماینده، فرماندار و امام جمعه دزفول و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به دنبال راهی برای گرفتن بودجه برای احیای این مجتمع هستند.
وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول نیازمند تعمیر و اورهال سیستم گرمایشی و سرمایشی، تاسیسات و سیستم صوتی است، ادامه داد: هزینه موردنیاز برای احیای این مجتمع ۲۰۰ میلیارد ریال است ولی متاسفانه هیچ بودجه‌ای برای انجام این اقدامات وجود ندارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول به پیشینه فرهنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت: دزفول یک شهر فرهنگی است و ورود خیرین فرهنگ ساز به حوزه فرهنگ و هنر برای به ثمر رسیدن این تلاش‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه احیای مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول در شورای فرهنگ عمومی دزفول تصویب شده است، افزود: قرار است بوستان مقابل مجتمع فرهنگی با عنوان فرهنگ و هنر برای استفاده شهروندان باز شود تا خانواده‌ها بتوانند از فضای آرام و زیبای آن برای دورهمی‌های خود استفاده کنند.

صادق جولا اظهارکرد: همچنین در نظر داریم در کنار این بوستان فضایی هنری همراه با موسیقی سنتی، انجمن شعر، کتابخوانی و دیگر هنرها ایجاد کنیم تا فضای پارک‌های دزفول پاک سازی و به فرهنگ و هنر پیوست شود.
وی افزود: این موضوع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت؛ شهرداری دزفول نیز آماده خدمات دهی به این بوستان‌ها برای عموم شهروندان است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول تاکید کرد: در تلاش هستیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا فضایی آرام و دلنشین در راستای امیدبخشی در شهرستان دزفول ایجاد شود.
وی نبود پلاتو و گالری را از نقاط ضعف شهرستان دزفول دانست و افزود: دزفول پلاتو و گالری استاندارد ندارد که در تلاش هستیم یک طرح عمرانی در این زمینه در محل ورودی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا کنیم.
صادق جولا نبود سینما در دزفول را یکی دیگر از ضعف‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به علت نبود زمین مناسب، برنامه‌ای برای احداث سینما وجود ندارد.
وی بر ضرورت رونق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تاکید کرد و افزود: باید سطح سواد رسانه‌ای را در دزفول ارتقا دهیم.
به گزارش ایرنا مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول با معماری ناب ایرانی اسلامی یکی از مراکز فرهنگی شاخص کشور است که به رغم داشتن ظرفیت فراوان برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری چند سالی است به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها و اختصاص ندادن بودجه برای نگهداری از رونق افتاده است.

این مجتمع دارای طراحی و معماری خاصی است؛ مهندس طراح این بنا فرهاد احمدی، پس از طراحی سازه که چندین سال به طول انجامید، آن را در جشنواره روروز نروژ شرکت داد و توانست عنوان پروژه منتخب را از آن خود کند.

انتخاب پروژه در جشنواره سبب شد تا طرح، مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ اجرای این طرح به‌صورت عملی در سال ۱۳۶۷ شمسی آغاز و در سال ۱۳۷۲ پایان یافت. این طرح که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شد، به‌صورت یک طرح ملی شناخته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha