پلیس راه کرمانشاه خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش به سرویس‌های مدارس شد

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه مه غلیظ در بیشتر محورهای مواصلاتی و گردنه‌های استان سبب کاهش دید افقی و کندی تردد شده است از آموزش پرورش خواست شرایط جوی استان را به سرویس مدارس درون و برون شهری اطلاع‌‎رسانی کند.

سرهنگ عبدالحسین زارع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دید افقی در برخی محورهای استان به کمتر از ۵۰ متر رسیده است از این رو از رانندگان درخواست می شود با سرعت مطئمنه رانندگی کنند و با رعایت احتیاط از هرگونه شتابزدگی در رانندگی خودداری نمایند.

وی اضافه کرد: هم اکنون این وضعیت موجب کندی تردد به ویژه در گردنه های قلاجه در مسیر جاده اسلام آباد به ایلام ، گردنه بید سرخ در مسیر جاده صحنه به کنگاور و گردنه مله ماس در مسیر جاده بیستون به سنقر و گردنه های سرمیل، چهار زبر، دالانی، خسرو آباد، پلنگانه، حسن آباد، نمازگاه و خراجیان شده و رانندگان عبوری از این گردنه و محورها با مه غلیظ و کاهش دید افقی روبرو هستند.

سرپرست پلیس راه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش باران در مناطق مختلف استان نیز سطح جاده ها را لغزنده کرده است یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر دارند درخواست می شود قبل از سفر نسبت به اطلاع از وضعیت جاده ها با تماس با شماره تلفن ۱۴۱ اقدام و در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

سرهنگ زارع ادامه داد: رانندگان همچنین از چراغ های مه شکن استفاده کرده و با رعایت فاصله طولی با خودورهای جلویی از هرگونه شتاب و عجله خودداری کرده و در صورت نقص فنی و خرابی خودرو آن را حتما به طور کامل به شانه سمت راست جاده هدایت کنند.

به سرویس‌های مدارس اطلاع‌رسانی شود

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دید در بیشتر محورهای مواصلاتی از مسوولان آموزش و پرورش درخواست می شود در چنین شرایط جوی به رانندگان سرویس های مدارس به ویژه روستایی که در جاده های فرعی تردد دارند اطلاع رسانی کنند تا در صورت لزوم این گونه مدارس تعطیل و اقدام به انجام سرویس مدارس نکنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم، ۱۰۰ تیم از ماموران پلیس راه به مسافران، رانندگان و سایر کاربران جاده‌ای استان در قالب اجرای طرح زمستانی به همراه تیم های امدادی هلال احمر، اورژانس، راهداری و امداد خودرو خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه پدیده مه گرفتگی تا ظهر امروز پدیده غالب جوی در استان خواهد بود.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۱ کیلومتر جاده اصلی، بزرگراهی ، فرعی و روستایی است که از این میزان هزار کیلومتر آن پرتردد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha