میرتاج‌الدینی: دولت سیزدهم؛ دولت تمام کننده طرح‌های نیمه‌تمام است

بجنورد-ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم، دولت تمام کننده پروژه های نیمه تمام است تا مردم هر چه زودتر از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: اهتمام دولت، سرعت دادن به تکمیل پروژه‌های ناتمام است و در این استان هم پروژه های ۲۰ ساله از جمله سدها به بهره برداری رسید و مردم از مزایای آن بهره مند شدند.

وی با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزود: دولت لایحه بودجه را عملیاتی بسته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین دغدغه های نمایندگان بود که این مهم در لایحه بودجه گنجانده شد.

حمایت مجلس از طرح انتقال آب سرانی در خراسان شمالی

حجت الاسلام میرتاج الدینی به طرح انتقال آب منطقه سرانی به شهرهای استان خراسان شمالی هم اشاره کرد و افزود: این پروژه مهمی است که می تواند بودجه استان را تقویت کند و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم از آن حمایت لازم را دارند.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست تلاش برای بازگشایی گذرمرزی، پیگیری برای اجرای انتقال آب منطقه سرانی، تکمیل سدهای گلمندره و بیدواز و انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی را از پروژه های مهم در این استان عنوان کرد که برای توسعه این خطه از کشور اجرا و پیگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خشکسالی ها و دغدغه ها برای تامین آب پایدار در خراسان شمالی سبب شد تا اجرای طرح انتقال آب منطقه سرانی به شهرهای مختلف این استان در دستور کار قرار گیرد. بر اساس این طرح سالانه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب با کیفیت استخراج و با تامین و انتقال آب پایدار بخش زیادی از نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تامین می شود.

اکنون آب مورد نیاز آشامیدنی شهروندان در سه شهر استان از منابع سطحی تامین می شود که با بهره برداری از طرح انتقال آب منطقه سرانی، می توان این آب را به بخش کشاورزی اختصاص داد.

دولت در سفر به خراسان شمالی پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح انتقال آب منطقه سرانی اختصاص داد.

حجت الاسلام میر تاج‌الدینی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی و سخنرانی در مراسم محوری به خراسان شمالی سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha