متخلفان اقتصادی در آذربایجان‌غربی به بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق‌ کالا و ارز، تخلف های بخش کالا و خدمات و همچنین بهداشت و درمان به پرداخت ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه متخلفان در رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ پرونده صادر شده است.

وی اضافه کرد: از کل پرونده های تعزیراتی امسال در آذربایجان غربی، ۱۶ هزار و ۸۵۹ مورد مربوط به بخش کالا و خدمات بوده که ۷۲ درصد پرونده ها را شامل می شود و بیشتر در مورد گرانفروشی، کم فروشی، نداشتن برچسب قیمت و مواردی نظیر اینها بوده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری پنج هزار و ۷۴۵ پرونده نیز در بخش قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی رسیدگی شده که حدود ۲۴ درصد کل پرونده ها را شامل می شود که در این خصوص قاچاق احشام، البسه، لوازم آرایشی بهداشتی، اقلام دارویی، سیگار و سوخت از جمله پرونده های رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۹۱۱ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز رسیدگی شد.

نجف زاده گفت: در کنار جریمه ها ومجازات های نقدی، متخلفان به مواردی نظیر ضبط کالا و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمب واحد، نصب پارچه به ویژه در بخش گران‌فروشی وحبس جایگزین جزای نقدی محکوم شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha