متخلفان اقتصادی در آذربایجان‌غربی به بیش از ۴۷ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق‌ کالا و ارز، تخلف های بخش کالا و خدمات و همچنین بهداشت و درمان به پرداخت ۴۷ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه متخلفان در رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ پرونده صادر شده است.

وی اضافه کرد: از کل پرونده های تعزیراتی امسال در آذربایجان غربی، ۱۶ هزار و ۸۵۹ مورد مربوط به بخش کالا و خدمات بوده که ۷۲ درصد پرونده ها را شامل می شود و بیشتر در مورد گرانفروشی، کم فروشی، نداشتن برچسب قیمت و مواردی نظیر اینها بوده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری پنج هزار و ۷۴۵ پرونده نیز در بخش قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی رسیدگی شده که حدود ۲۴ درصد کل پرونده ها را شامل می شود که در این خصوص قاچاق احشام، البسه، لوازم آرایشی بهداشتی، اقلام دارویی، سیگار و سوخت از جمله پرونده های رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در سال جاری ۹۱۱ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز رسیدگی شد.

نجف زاده گفت: در کنار جریمه ها ومجازات های نقدی، متخلفان به مواردی نظیر ضبط کالا و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمب واحد، نصب پارچه به ویژه در بخش گران‌فروشی وحبس جایگزین جزای نقدی محکوم شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha