نماینده مجلس: مهار تورم شاخصه مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ است 

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار و کنترل تورم از شاخصه های مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ است و باید تمامی دستگاه ها در این زمینه هم افزایی داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد پاکمهر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: کاهش وابستگی به منابع نفت یکی دیگر از شاخصه های لایحه بودجه ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه امسال به صورت ۲ قسمتی ارائه می‌ شود افزود: دولت برای نخستین بار در این لایحه اعتبارات مربوط به متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان را گنجانده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین دغدغه های نمایندگان بود که برای اولین بار در لایحه بودجه گنجانده شد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۹ آذرماه با ۱۵۴ رای موافق، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تصویب و موافقت حداکثری خود را اعلام کردند.

بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به مبلغ ۶.۴۷۹ هزار میلیارد تومان شامل منابع عمومی به مبلغ ۲.۷۳۷ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به مبلغ ۳.۷۴۲ هزار میلیارد تومان است.

منابع بودجه عمومی نیز شامل منابع عمومی به مبلغ ۲ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان و درآمد اختصاصی به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

با تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس، کمیسیون‌های تخصصی به مدت پنج روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را به جزئیات لایحه اعلام کنند و به مدت ۱۰ روز هم جزئیات در کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

نماینده مجلس: مهار تورم شاخصه مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ است 

فالیت مرکز پیشگیری سرطان پستان بجنورد به زودی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راه اندازی مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان پستان در استان گفت: این مرکز با همت جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شده است که به زودی آغاز به کار می کند.

پاکمهر افزود: سرطان پستان یکی از سرطان های شابع در استان است و امید می رود با راه اندازی این مرکز، اقدامات خوب و مناسب برای پیشگیری از این مشکل انجام شود.

سرطان سینه یا سرطان پستان نوعی از سرطان است که از پستان آغاز می شود. سرطان هنگامی آغاز می شود که رشد سلول ها از کنترل خارج شود.

سلول های سرطانی پستان معمولاً توموری را تشکیل می دهند که به واسطه اشعه ایکس دیده می شود یا به صورت توده احساس می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha