خیران و نیک اندیشان اعضای اصلی هویت بخش جامعه هستند

ساوه - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: خیران و نیک اندیشانی که با از خودگذشتگی رفع مشکلات همنوعان را دنبال می‌کنند از اعضای اصلی هویت بخش جامعه هستند.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از حاج ابراهیم عسگریان دماوندی خیر مدرسه ساز کشور در ساوه افزود: تمام موجودیت‌ها و جوامع انسانی از ۲ شاکله جسمی و هویتی تشکیل شده که شاکله جسمی جامعه شامل زیرساخت‌های آن و بعد معنوی آن سرمایه‌های انسانی و بزرگان به عنوان هویت بخشان آن است.

وی اضافه کرد: هر کدام از بزرگان سهم ویژه‌ای در هویت بخشی به یک جامعه انسانی را ایفا می‌کنند که معتقدم اشخاصی که اقدامات خیرخواهانه در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند به عنوان اعضای اصلی هویت‌بخش هستند و آقای عسگریان از خیرانی است که توانسته در بخش‌های صنعت، اشتغال، کارآفرینی و خدمات خیرخواهانه خوش بدرخشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی هم در این آیین با اشاره به اینکه آقای عسگریان دماوندی خیر مدارس ساز و سرمایه گذار مجموعه صنعتی شیشه کاوه تا کنون ۹۰ مدرسه در کل کشور احداث کرده که ۹ باب آن در شهرستان ساوه است گفت: تمام مدارس ساخته شده توسط این خیر بالای ۱۲ کلاس و دارای تمام امکانات ورزشی، تفریحی و زیرساختی بوده که ۲ باب مدرسه دیگر نیز در ساوه در حال احداث دارد.

«جواد لنجانی» افزود: شهرستان ساوه به دلیل مهاجرپذیری و موقعیت صنعتی آن از چالش زیرساخت‌های تحصیلی و آموزشی رنج می‌برد که به همین دلیل همواره نیازمند احداث مدارس جدید برای کاهش تراکم تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس است که رفع این مشکل نیازمند مشارکت بیش از بیش خیران در این مساله است.

وی با بیان اینکه در کنار حضور خیران مدرسه ساز با حمایت‌ها و توجه‌های دولت سیزدهم این استان به یکی از پایگاه‌های مدرسه سازی تبدیل شده است یادآور شد: حضور خیران در کنار دولت باعث امید بخشی به نسل آینده و تقویت زیرساخت‌ها و خدمات آموزشی می‌شود و قدردان تمام خیران هستیم.

هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ساوه‌ای در ۹ مدرسه‌ای که از سوی ابراهیم عسگریان احداث کرده در حال تحصیل هستند.

امسال پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و این خیر نیک‌اندیش قول مشارکت ۶۰ درصدی برای تامین اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی این شهرستان را داد.

ساخت درمانگاه، سالن‌های ورزشی، کمک به نیازمندان و سایر خدمات خیرخواهانه از دیگر اقدامات این خیر در شهرستان ساوه ه است و همزمان با آیین تجلیل از او، طرح احداث بزرگترین مجموعه آموزشی ساوه با عنوان نیکان کاوه متشکل از ۶ مدرسه ۱۲ کلاسه، ۲ سالن ورزشی و زمین چمن در  نیز رونمایی شد.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha