۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85311575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از ۱۲۰ کلاس آموزشی در ساوه هدف گذاری شد

ساوه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: بهره برداری از ۱۲۰ کلاس آموزشی با مشارکت خیران تا پایان سال تحصیلی جاری در این شهرستان هدف گذاری شد.

به گزارش ایرنا، اصغر قراخانلو روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ مدرسه دولتی این شهرستان ۲ شیفته مدیریت می شود اظهار کرد: این مساله باعث افزایش تراکم کلاس ها به ۳۰ تا ۳۵ دانش آموز در کلاس شده است که از میانگین کشور و استان بالاتر است.

وی اضافه کرد: برای تبدیل مدارس ۲ شیفته به تک شیفت و رفع چالش تراکم بالای کلاس ها نیازمند احداث ۶۰ باب مدرسه در نقاط مختلف شهری این شهرستان هستیم که با همکاری خیران و اداره کل نوسازی مدارس استان مرکزی سعی می شود در قالب یک نهضت مدرسه سازی طی پنج سال بخش عمده ای از این نیاز برطرف شود.

قراخانلو با اشاره به اینکه هم اکنون نیز ۶ طرح مشارکتی و خیرساز در شهرستان ساوه در حال احداث است افزود: به طور حتم این تعداد طرح با ۱۲۰ کلاس درس تا پایان سال تحصیلی جاری به بهره برداری می رسد تا در مهر ۱۴۰۳ دانش اموزان بتوانند از خدمات این مدارس بهره مند شوند.

کمبود کتاب درسی در ساوه به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ جلد رسید

وی با اشاره به اینکه کمبود کتاب های درسی در ماه دوم سال تحصیلی از دیگر چالش های آزاردهنده در این شهرستان است افزود: این مساله کشوری و مختص ساوه نیست در این شهرستان به علت عدم تخصیص از سوی وزارتخانه و نابسامانی در توزیع کتاب در استان ایجاد شده است.

مدیرآموزش و پرورش ساوه تعداد کل کتاب های مورد نیاز دانش اموزان ساوه را حدود ۵۰۰ هزار جلد اعلام کرد و افزود: تا هفته گذشته کمبود کتاب در این شهرستان سه هزار جلد در عناوین مختلف مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان بود که هم اکنون به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ جلد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کم بود کتاب درسی در این شهرستان هم اکنون به کمتر از نیم درصد رسیده است یادآور شد: تلاش می شود در وزارتخانه تمهیدی انجام تا همانند سنوات گذشته توزیع کتاب به بخش خصوصی و به فروشگاه های نوشت افزار تحویل داده شود.

بهره برداری از ۱۲۰ کلاس آموزشی در ساوه هدف گذاری شد

کاهش سه هزار و ۵۰۰ ساعتی حق التدریسی

قراخانو همچنین از جذب ۲۲۴ معلم از محل آزمون استخدامی و سرباز معلم در سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: با جذب این تعداد نیرو در مقاطع مخلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم و هنرستان در سال تحصیلی جاری مقدار حق التدریسی از ۱۶ هزار ساعت در هفته سال گذشته هم اکنون به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ساعت رسیده است.

وی افزود: در ابتدای سال تحصیلی جاری در این شهرستان ۳۰۰ کلاس خالی از معلم وجود داشت که هم اکنون نیاز با جذب نیروهای جدید و حق التدریسی مرتفع شده است.

پرورش در اولویت است

مدیر آموزش و پرورش ساوه همچنین با اشاره به فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس شهرستان گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکیدات قرآنی پرورش و تربیت در اولویت این مدیریت بوده و در کنار اموزش به دنبال بهره گیری از تمام فرصت موجود در این راستا هستیم.

وی اضافه کرد: هر مدرسه روزانه حدود ۴۰ دقیقه فرصت انجام فعالیت های پرورشی دارد که با کمک مدیران و مربیان پرورشی این فرصت برای اقدامات فرهنگی و تربیتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برگزاری محافل قرآنی در مدارس، طرح آموزش یادگیری و حفظ روزانه یک آیه قرآن توسط هر دانش آموز، برگزاری یادواره شهدا و طرح دوست شهیدت کیست؟ از دیگر برنامه های پرورشی است که در مدارس به صورت مداوم برگزار می شود.

۵۶ هزار دانش آموز و سه هزار نوآموز ساوجی در ۲۹۳ مدرسه هم اکنون در حال تحصیل هستند و بیش از ۲ هزار معلم و کادر آموزشی نیز در شهرستان ساوه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha