مشارکت خیران مدرسه‌ساز کشور در ساخت هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه

ساوه - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هم اکنون با مشارکت خیران، هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور در دست ساخت است که خیران عهده‌دار تامین اعتبار و ساخت نیمی از این مدارس هستند.

علیرضا راشکی، روز سه‌شنبه در حاشیه تجلیل از ابراهیم عسگریان دماوندی خیر مدرسه‌ساز ساوه‌ای به خبرنگار ایرنا، گفت: خیران مدرسه‌ساز برای تکمیل روند ساخت سه‌هزار و ۵۰۰ مدرسه، متعهد به تامین ۸۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار شده‌اند که بخشی از این طرح به صورت مشارکتی با استفاده از اعتبارات دولتی پس از پایان تعهدات خیران تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی بیان کردد: مهرماه امسال، ۲ هزار مدرسه در کشور به بهره‌برداری رسید که یک‌هزار و ۱۰۰ واحد آن توسط خیران مدرسه‌ساز تامین اعتبار و ایجاد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکتت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به اینکه در طول خدمت دولت سیزدهم پنج هزار مدرسه با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است، افزود: با این تعداد مدرسه سرانه فضای فیزیکی مدارس به ازای هر دانش‌آموز از پنج و ۲ دهم متر به پنج و ۲۸ دهم متر افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: با توجه به نرخ رشد جمعیت و در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این سازمان به دنبال جبران کمبود سرانه فضای فیزیکی در مدارس کشور است.

ابراهیم عسگریان دماوندی خیر مدارس‌ساز و سرمایه‌گذار مجموعه صنعتی شیشه کاوه است که تاکنون ۹۰ مدرسه در کل کشور ایجاد کرده که ۹ باب آن در شهرستان ساوه است.

هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز ساوه‌ای در ۹ مدرسه‌ای که از سوی ابراهیم عسگریان ایجاد شده در حال تحصیل هستند.

امسال پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی ساوه با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده از سوی این خیر به بهره‌برداری رسید و او قول مشارکت ۶۰ درصدی برای تامین اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی این شهرستان را داده است.

ساخت درمانگاه، سالن‌های ورزشی، کمک به نیازمندان و سایر خدمات خیرخواهانه از دیگر اقدامات این خیر در شهرستان ساوه است و همزمان با آیین تجلیل از او، طرح ایجاد بزرگترین مجموعه آموزشی ساوه با عنوان نیکان کاوه متشکل از ۶ مدرسه ۱۲ کلاسه، ۲ سالن ورزشی و زمین چمن نیز رونمایی شد.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha