۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85319173
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سند مالکیت بستر رودخانه ورسخواران فیروزکوه به نام دولت صادر شد

فیروزکوه - ایرنا - مدیر امور منابع آب فیروزکوه گفت: با تلاش و پیگیری های واحد حقوقی سند مالکیت بیش از ۹۳ هزار و ۲۸۰ مترمربع از زمین‌های بستر رودخانه ورسخواران در حوزه عملکرد این شرکت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد.

به گزارش ایرنا ا زروابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علی اکبر حسینی رمدانی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در نتیجه تلاش های انجام شده در سال جاری و به منظور تثبیت مالکیت اراضی بستر رودخانه ها برای اعمال حاکمیت بهتر جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده با پیگیری کارشناس حقوقی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک مالکیت بیش از ۹۳ هزار و ۲۸۰ متر مربع از اراضی بستر رودخانه ورسخواران با اخذ سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی شرکت آب منطقه ای تهران تثبیت شد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از تصرفات غیرمجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این اسناد در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از عدم تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.

حسینی تاکید کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب های سطحی اساسا با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha