اسناد مالکیت ۳۸۰ هکتار زمین در بستر رودخانه های فیروزکوه اخذ شد

فیروزکوه-ایرنا-سرپرست امور منابع آب فیروزکوه از اخذ سه فقره سند شش دانگ تک برگی به مساحت ۳۸۰ هکتار ، برای بستر رودخانه های حبله رود و دلی چایی در محدوده عملکرد این امور، خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت آب منطقه ای استان تهران، علی اکبر حسینی رمدانی روز سه شنبه اظهار کرد: به منظور حفاظت از انفال و بستر مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی افراد سودجو و زمین خواران به بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و نهرهای طبیعی شهرستان فیروز کوه، نسبت به اخذ سه فقره سند مالکیت برای بیش از ۳۸۰ هکتار از بستر رودخانه حبله رود و دلی چایی در مناطق حصاربن، محمودآباد، کبوتردره، عروس پران، دمی آقا و عمارت فیروز کوه اقدام شد.

وی با بیان اینکه این امور، با تلاش و پیگیری مستمر، طی سال های اخیر توانسته بود برای مساحتی بالغ بر ۸۱۰ هکتار از اراضی و بستر رودخانه های این شهرستان سند مالکیت اخذ نماید، افزود: با اخذ اسناد مالکیت جدید، مجموع مساحت تحت تملک شرکت آب منطقه ای تهران در شهرستان فیروزکوه به حدود هزار و ۴۰۰ هکتار رسید.

سرپرست امور منابع آب فیروزکوه با بیان اینکه با این اقدام دست متعدیان به رودخانه و بستر طبیعی و قانونی آن کوتاه و مالکیت شرکت آب منطقه ای تهران تثبیت خواهد شد ادامه داد: با مالکیت شرکت آب منطقه‌ای، بستر رودخانه ها از تصرف مصون خواهد ماند.

حسینی رمدانی خاطرنشان کرد: اقدام امور آب تا اخذ سند مالکیت برای تمامی بازه‌ها ادامه داشته و به موازات آن تقاضای خلع ید و رفع تصرف از اراضی که اسناد آن به شرکت آب منطقه ای تهران منتقل گردیده، در دستور کار امور قرار خواهد گرفت.

 اخذ سند مالکیت برای زمین های  بستر مجاری آب های ‌سطحی با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه ای تهران) هر گونه سوء ‌استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha