کارگروه ویژه وصول مطالبات اوقاف خراسان شمالی تشکیل شد

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی از تشکیل کارگروه ویژه برای پیگیری لازم در خصوص نحوه وصول مطالبات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده عصر یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: این کارگروه مکلف است با دعوت از طرفین و دستگاه های مرتبط و تشکیل جلسات لازم در کوتاهترین زمان ممکن این موضوع را به نحو مقتضی و با اولویت حل مسالمت آمیز اختلاف موجود، حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه متشکل از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، بازرس کل و جهاد کشاورزی است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از روند طولانی عملیات اجرایی، تعویق نامتعارف و توقف فرآیند انجام پروژه پل چپ گرد ورودی کنار گذر شمالی بجنورد، از عزم جدی دستگاه قضایی در مقابله با ترک فعل اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این موضوع خبر داد.

وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت این مساله و با توجه به ضرورت احقاق حقوق شهروندان و مقابله با عوامل تضییع کننده حقوق بیت المال، کارگروهی ویژه با مدیریت و نظارت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با همکاری بازرس کل تشکیل شد.

مقام عالی قضایی خراسان شمالی اظهار کرد: مقرر شد این کارگروه ضمن بررسی ابعاد مختلف این مساله گزارش جامعی در این خصوص تهیه و مراتب را گزارش کند.

وی گفت: در صورت وجود شواهد کافی مبنی بر توجه اتهام نسبت به افراد، علیه آنان بدون اغماض و مماشات اعلام جرم و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

حجت الاسلام براتی زاده افزود: براساس گزارش جهاد کشاورزی و امور اراضی استان، برخی موانع و محدودیت ها بر سر راه اجرای احکام قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی موضوع تغییر کاربری غیرمجاز افراد در اراضی زراعی و باغات وجود دارد که کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه این کمبودها است.

وی از سایر دستگاه های اجرایی دارای قابلیت از جمله شهرداری و راه و شهرسازی خواست با همکاری و هم افزایی لازم، مساعدت کنند تا هر چه سریعتر زمینه اجرای آرای قطعی صادر شده و تداوم روند اقدامات قانونی دستگاه های یاد شده به عنوان ضابط خاص دادگستری فراهم شود.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با انتقاد از روند کند اجرای طرح کاداستر در باقی مانده اراضی کشاورزی استان از همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط خواست با مشارکت سازنده و راهگشا شورای حفظ حقوق بیت المال را در راه تحقق این هدف مهم یاری کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha