۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84693767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۳ هکتار  زمین ملی در خراسان شمالی رفع تصرف شد 

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84693767
۳۷۳ هکتار  زمین ملی در خراسان شمالی رفع تصرف شد 

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۳۷۳ هکتار زمین ملی داخل و خارج از حریم شهرها و روستاهای استان در ۲ سال اخیر خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی،حجت الاسلام حسن براتی زاده اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی استان و تلاش های انجام شده در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان ۳۷۳ هکتار زمین ملی رفع تصرف و مستحدثات قلع و قمع شد.

مقام عالی قضایی خراسان شمالی افزود: در این میان نزدیک به ۶۵ هکتار از اراضی ملی اعاده شده به بیت المال داخل در حریم و محدوده شهرها و روستاها است و مابقی در محدوده شهری و روستایی واقع شده است.

وی با بیان اینکه زمین های ملی، ثروت و سرمایه های عمومی و در ردیف انفال است گفت: از این میزان زمین مسترد شده به بیت المال حدود ۱۹ هکتار در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی و حدود ۲۹۰ هکتار در اجرای سایر احکام قضایی خلع ید و به بیت المال مسترد شده است.

وی به متعرضان به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال و نیز عوامل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات در خراسان شمالی هشدار داد که با آنان به جد برخورد می شود.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: به مردم توصیه می شود قبل از انجام اقدام غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند و گرنه بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا زمین های محدوده و حریم شهرها که در اختیار راه و شهرسازی است به لحاظ ریالی ارزش بسیار بالایی دارد که همین امر سبب می شود سودجویان به دخل و تصرف در این زمین ها گرایش پیدا کنند. 

راه و شهرسازی خراسان شمالی حدود ۲۷ هزار هکتار زمین در حریم شهرهای استان را زیر مدیریت و صیانت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha