۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84876828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح کاداستر در ۹۹ درصد اراضی ملی خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:  کاداستر یا طرح جامع حدنگار در ۹۹ درصد از زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام رضا براتی زاده روز شنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار داشت: ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی از مهمترین دستاوردهای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی است که از تعرض به اراضی ملی و زمین‌خواری نیز جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: تثبیت حدود ۱۰۰ درصدی مالکیت زمین های ملی و منابع طبیعی استان محقق شده و این خطه از کشور در ردیف استان های پیشرو است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی، روند اجرای طرح حدنگار در زمین های کشاورزی  را کند و از آن انتقاد کرد و افزود: تغییر کاربری های غیرمجاز زمین روند رو به رشد و نگران کننده دارد این مشکل در حریم شهرها و روستاها بیشتر است.

وی عنوان کرد: در این زمینه باید تبعات این تغییر کاربری با اجرای برنامه های فرهنگی برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام براتی زاده ادامه داد: برای تحقق کامل این طرح و سرعت دادن به آن باید مستندات برای تسریع در اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن زمین های ملی  و منابع طبیعی در اختیار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد.

کاداستر به روندی گفته می شود که در آن اموال غیر منقول شامل ملک، زمین و آپارتمان و غیره ثبت می‌شوند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha