خط ۲ انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌ ورامین امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شهرری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد: با توجه به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهر ری این طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، بهزاد پارسا روز یکشنبه در بازدید از ۲ طرح عمرانی شرکت متبوعش در جنوب تهران اظهار داشت: مهمترین چالش دشت کشاورزی جنوب شرق تهران، تأمین آب زراعی برای زمین های وسیع کشاورزی است که برای جبران این کمبود، پساب تصفیه شده جنوب تهران توسط کانال بتنی ذوزنقه ای به طول ۳۷ کیلومتر و ظرفیت حدود ۶ مترمکعب طی سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ احداث و بخشی از اراضی منطقه را زیر پوشش قرار داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرارداد احداث خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین، ری و پاکدشت توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در اواخر سال ۱۳۹۲ منعقد و پس از ابلاغ قرارداد، بررسی های لازم توسط سرمایه گذار آغاز شد.

پارسا یادآور شد: احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه شده از محل خروجی تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهر ری، با هدف انتقال سالیانه ۲۸۳ میلیون مترمکعب (با دبی لحظه ای ۹ مترمکعب) از پساب تصفیه خانه جنوب تهران، اجرا می‌شود.

ضرورت پیگیری تامین اعتبارات طرح تکمیل ایستگاه های پمپاژ کانال محمدیه

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران در بازدید از طرح تکمیل ایستگاه های پمپاژ کانال محمدیه بر ضرورت پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز طرح تاکید کرد.

پارسا در این بازدید ضمن تاکید بر پیگیری های لازم به منظور تامین اعتبارات مورد نیاز و مشارکت کلیه ذینفعان و فرمانداری های شهرستان های ذینفع ( اسلامشهر، شهریار، بهارستان و رباط کریم) از طریق عوامل طرح تاکید کرد که تامین اعتبارات مورد نیاز تکمیل طرح فوق از هر محل و به هر شکل ممکن از اولویت های شرکت آب منطقه ای و باید از همه ظرفیت های موجود جهت بهره برداری کامل طرح ظرف یک تا یک و نیم سال آتی بهره گرفته شود.

به گفته این مسئول، عملیات تکمیل ساخت و برق رسانی به چهار ایستگاه ۲ و ۸ و ۹ و ۱۰ طی یک سال گذشته به اتمام رسیده ،ایستگاه های ۹ و ۱۰ آب اندازی شده که بهره برداری از آنها توسط سازمان جهاد کشاورزی در دستور کار است و با برنامه ریزی های انجام شده طی ماه های آتی برق رسانی ایستگاه های ۲ و ۸ نیز به اتمام و در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

براساس این گزارش، همچنین طرح مذکور با هدف بهبود وضعیت آبیاری حدود هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی چهار شهرستان استان تهران ( اسلامشهر، شهریار، بهارستان و رباط کریم) با استفاده از تخصیص آب کانال محمدیه از سال ۹۱ آغاز شده است و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد است.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha