۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85317629
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

آسمان گیلان در جلگه بارانی و در ارتفاعات برفی می‌شود

رشت - ایرنا - نقشه‌های هواشناسی گیلان نشانگر ورود سامانه بارشی و سرد به استان است که در پی آن از فردا (دوشنبه) شاهد بارش باران، در ارتفاعات برف و کاهش دما خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گیلان روز یکشنبه درباره این شرایط جوی به خبرنگار ایرنا گفت: به تدریج با ورود سامانه بارشی و سرد از فردا (دوشنبه) شرایط برای بارندگی در جلگه و برف در ارتفاعات تا پنجشنبه هفته جاری مهیا می‌شود.

آرش نبی‌زاده با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی گیلان برای ورود این سامانه بارشی اظهار کرد: با ورود این سامانه سرد به تدریج بارندگی بعضی مناطق رگباری و شدید به ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری موقتی خیلی شدید، وزش باد گاهی شدید، مه آلودگی و رعد و برق پیش بینی شده‌است.

وی آبگرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید افقی و بالاآمدن سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها را از مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد و ادامه داد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید توجه شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه دما در این مدت در مناطق مختلف استان بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش یافت، اضافه کرد: دیلمان با چهار درجه سلسیوس کمترین و شهرستان سیاهکل با ۲۰ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۱۶ درجه و رطوبت ۸۵ درصد است.

نبی زاده خاطر نشان کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۲۰ تا ۷۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی گاهی نامناسب است و فردا (دوشنبه) در بیشتر ساعات نامناسب خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha