۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85343584
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

باد و باران گیلان را در برمی‌گیرد

۱۴ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85343584
باد و باران گیلان را در برمی‌گیرد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد: از اواخر وقت فردا (جمعه) بعد از یک هفته هوای گرم و آسمانی صاف، با ورود سامانه سرد و بارشی هوای استان همزمان با افت دما، بارانی می شود.

علاءالدین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : از اواخر وقت جمعه با ورود تدریجی و استقرار این توده هوای سرد در استان، شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی هوا، وزش باد در برخی مناطق شدید، و در بعضی ساعات بارندگی، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف فراهم می شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در این مدت در استان بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد، اظهار کرد: باد و باران در جلگه و برف در ارتفاعات به تدریج از عصر روز شنبه آینده از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه برای این وضعیت آب و هوایی هشدار سطح زرد صادر شده‌ است، گفت: رانندگان عبوری از استان گیلان حتما وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی استان گیلان با اشاره به وزش باد و افزایش ارتفاع موج دریا از اواخر وقت شنبه تا صبح روز یکشنبه هفته پیش‌رو خاطرنشان کرد: بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان طی شنبه هفته جاری بین یک تا ۱.۴ متر پیش‌بینی شده که برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

وی بیان کرد: با گذر این سامانه بارشی و سرد از گیلان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده آسمان صاف تا نیمه ابری و مه آلود، افزایش نسبی دما، گاهی‌افزایش ابر و وزش باد (گاهی جنوبی) برای مناطق مختلف این خطه پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با دمای هوای صفر درجه سلسیوس سردترین و ازبرم سیاهکل با ۲۴ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان بودند.

در زمان حاضر، آسمان گیلان صاف تا نیمه ابری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha