۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85297227
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای گیلان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85297227
دمای هوای گیلان تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: الگوهای هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز به استان است که در پی آن دمای هوا پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

آرش نبی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی طی امروز و فردا در مناطق مختلف گیلان بارندگی متناوب، گاهی رگباری و شدید در برخی مناطق موقتی خیلی شدید، وزش باد در مقطعی شدید، در برخی نقاط به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات خیلی شدید، رعد و برق و مه‌آلودگی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گیلان مبنی بر ورود سامانه ناپایدار جوی به استان اضافه کرد: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای به ویژه در محورهای کوهستانی احتیاط شود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر استقرار سامانه ناپایدار جوی، طی این مدت وزش باد جنوبی در مناطق مختلف استان پیش‌بینی شده که در ارتباط با این وضعیت جوی نیز هشدار نارنجی صادر شده‌است.

وی بیان کرد: شهرستان‌های لاهیجان و رودسر با ۱۰ درجه سلسیوس خنک‌ترین و رودبار با ۳۰ درجه گرمترین مناطق استان گیلان در ۲۴ ساعت گذشته بودند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۶ سلسیوس و رطوبت ۳۸ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان اظهار کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی با موج ۱۰ تا ۸۰ سانتی متر گاهی نامناسب است اما فردا با بیشینه ارتفاع موج به بیش از یک متر نامناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha