۱۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85314910
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۲۹ نیروگاه خورشیدی حمایتی در استان یزد راه‌اندازی شده است

یزد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: تاکنون ۱۲۹ واحد نیروگاه خورشیدی حمایتی مقیاس کوچک (پنج کیلوواتی) ویژه اقشار کم درآمد و زیرپوشش نهادهای حمایتی در این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان یزد، " علی جم " در نشست با دستیار استاندار یزد در خصوص نصب نیروگاه خورشیدی حمایتی از شهریور ۱۴۰۱ در استان افزود: تا پایان ماه جاری تعداد این نیروگاه در استان به ۱۵۰ مورد می رسد.

وی اظهار کرد: مشمولان این طرح توسط چهار نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، جهاد کشاورزی و توسعه امور روستایی و عشایری معرفی می شوند.

جم اضافه کرد: در این طرح به هر خانوار زیرپوشش، تسهیلات ویژه‌ای برای احداث سامانه خورشیدی تا سقف یک میلیارد و پانصد هزار ریال با نرخ بهره چهار درصد با اقساط ۸۰ ماهه تخصیص خواهد یافت.

وی سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، نیروی کار و بازاریابی، توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای مشمول با حفظ عزت نفس و افزایش خودباوری را از مهمترین اهداف توسعه‌ای سامانه‌های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمرد.

جم خاطرنشان کرد: سهمیه اولیه تخصیصی به استان برای اجرای طرح چهار هزار خانوار است که از این تعداد ۷۲۶ واحد خانوار سهمیه بسیج سازندگی, یکهزار و ۹۶ خانوار سهمیه مددجویان بهزیستی، یکهزار و ۴۵۲ خانوار سهمیه مشمولان مددجویی کمیته امداد و ۷۲۶ خانوار هم سهمیه تخصیصی توسعه امور روستایی و عشایری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ادامه داد: این استان با توجه به اقلیم گرم و تابش بالای خورشید و روزهای آفتابی به نسبت سایر نقاط کشور بهترین نقطه برای انرژی خورشیدی و مناسب ترین ظرفیت در جهت سرمایه گذاری در این منطقه محسوب می شود.
استان یزد از لحاظ ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی در رتبه برتر کشور قرار دارد و ظرفیت اسمی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که این شامل ۲ هزار و ۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده است.

تعداد مشترکان برق استان یزد ۷۴۵ هزار و ۶۷ مورد اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha