خط راه‌آهن یزد - اقلید با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید

یزد- ایرنا- خط راه‌آهن یزد - اقلید که از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور به عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود، به طول ۲۷۰ کیلومتر روز یکشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خط ریلی یزد اقلید از راه‌های اصلی ریلی ترانزیتی کشور است که ۲۴۵ کیلومتر از طول مسیر این خط راه‌آهن در محدوده استان یزد و بقیه در حوزه استحفاظی استان فارس واقع شده است .

این مسیر شامل ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و ۴۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی با ۱۱ ایستگاه است، سرعت جابه‌جایی قطار مسافری در این خط آهن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت جابه‌جایی قطار باری ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

راه آهن یزد - اقلید طرح ملی و از مصوبه‌های سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد بوده که یک بار در هفتم مردادماه سال ۱۴۰۰ در حالی که هنوز عملیات عمرانی آن به اتمام نرسیده بود در آخرین روزهای فعالیت دولت دوازدهم افتتاح اما فعالیت این طرح به تکمیل نبوده برخی از بخش ها متوقف شد.

این طرح در دولت سیزدهم و در سفر شهید آیت الله رئیسی به استان یزد با تخصیص اعتبار مورد نیاز در روزهای پایانی سال گذشته به اتمام رسید اما به دلیل انجام نشدن سفر رییس جمهور، بهره برداری رسمی از آن به سال جاری موکول شد، با شهادت آیت الله رئیسی این طرح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha