۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 1018
کد خبر: 85488250
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

فوتبال یزد نیازمند یک ورزشگاه بزرگ؛ استادیوم ۱۲ هزار نفری پاسخگوی مردم نیست
ورزشگاه شهید نصیری یزد

یزد- ایرنا- با بردی که تیم فوتبال چادرملوی اردکان، دیروز (جمعه) در رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور کسب کرد، این استان شانس زیادی برای لیگ برتری شدن دارد؛ اما آنچه ندارد یک ورزشگاه بزرگ و در شان مردم این استان است، اگر صعود کنیم با کدام ورزشگاه مناسب از خیل مشتاقان فوتبال پذیرایی می‌کنیم؟

به گزارش ایرنا، یزد نزدیک به ۲۰ سال است که رنگ لیگ برتر را ندیده و آخرین نماینده این استان حدود ۲ دهه قبل پس از حضوری یکساله و ناموفق در لیگ برتر، سقوط کرد و از آن سال تاکنون حسرت حضور یک نماینده از این استان در این لیگ معتبر بر دل هواداران آن مانده است.

طی این ۲۰ سال، تیم های یزدی در لیگ های مختلف (غیر از لیگ برتر) حضور داشتند و ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نصیری که تنها ورزشگاه قابل اتکای این استان است و ساخت آن به سال های قبل از انقلاب بر می گردد میزبان هواداران بوده است؛ اما اگر یزد لیگ برتری شود چه؟

به تازگی در چارچوب رقابت‌های حذفی، تیم آلومینیوم اراک به یزد آمد و همین حضور کافی بود تا عیار ورزشگاه شهید نصیری مشخص شود؛ ورزشگاه پر از جمعیت شد و عده ای هم بنا بر هر دلیلی در پشت درهای بسته جا ماندند.

فوتبال یزد نیازمند یک ورزشگاه بزرگ؛ استادیوم ۱۲ هزار نفری پاسخگوی مردم نیست

حالا مجسم کنید تیم چادرملوی اردکان که به لیگ برتر خیلی نزدیک است وارد این عرصه شود و قرار باشد میزبان تیمهایی چون پرسپولیس و استقلال باشد؛ آن وقت چه؟ چگونه قرار است خیل مشتاقان و هواداران فوتبال را در یک ورزشگاه ۱۲ هزار نفری جا دهیم؟ یادمان باشد جمعیت استان یزد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

شکی نیست اگر نماینده یزد لیگ برتری شود، حواشی فشار جمعیتی که نمی توانند وارد ورزشگاه شوند بر اصل ماجرا یعنی خود فوتبال چیره می شود؛ البته حتی در صورت لیگ برتری شدن یزد باید با همین ورزشگاه ۱۲ هزار نفری بسازیم و نمی توان چند روزه یک ورزشگاه بزرگ دیگر ساخت اما از اکنون باید مسوولان اجرایی و ورزشی کشور و استان به فکر چاره ای برای سال های آینده باشند.

طی این ۲۰ سال تیم های یزدی در لیگ های مختلف (غیر از لیگ برتر) حضور داشتند و ورزشگاه ۱۲ هزار نفری نصیری که تنها ورزشگاه قابل اتکای این استان است میزبان هواداران بوده است؛ اما اگر یزد لیگ برتری شود چه؟

مردمی که در سرما و گرما به ورزشگاه آمده اند و از نمایندگان استان در لیگ های مختلف حمایت کردند و سالهاست در حسرت لیگ برتری شدن یک نماینده از یزد هستند شایستگی این را دارند که یک ورزشگاه حداقل ۶۰ هزار نفر که در خور آنها باشد داشته باشند.

حدود ۱۸ سال قبل کلنگ ساخت یک مجموعه ورزشی در جوار جاده کمربندی یزد (محور شمال به جنوب کشور) به زمین شد که هنوز به نتیجه نرسیده، این مجموعه حدود ۱۰ درصد پیشرفت دارد و هنوز هیچ کاری برای آن انجام نشده و بعید است طی سال های آینده نیز به سرانجامی برسد.

مشکل این مجموعه، پول است و تا نباشد به نتیجه نمی رسد؛ امید است خیران به کمک دولت آمده و استان یزد را صاحب یک مجموعه بزرگ ورزشی کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha