۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 85313636
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فیلم| پرنده‌نگری؛ پدیده نوظهور صنعت گردشگری مازندران

نوشهر- ایرنا - سواحل غرب مازندران و میزبانی از چند صدهزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی، این منطقه را به یکی از مناطق مستعد پرنده‌نگری تبدیل کرده است که سیداصغر مطهری رییس حفاظت محیط زیست چالوس روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا شکوفایی ظرفیت این صنعت گردشگری مغفول را در جذب گردشگران بسیار موثر می‌داند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پرنده‌نگری یک رشته از گردشگری طبیعی و تفریح سالم است که در زندگی ماشینی امروزی روح و روان را صیقل داده و آرامش وصف ناپذیری را ایجاد می‌کند و این ظرفیت در این استان شمالی مورد غفلت واقع شده و از این ظرفیت تاکنون برای اشتغالزایی بیشتر و رونق اقتصادی منطقه استفاده نشده است.

دریای خزر، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، آب‌بندان‌ها، سدها و سایر منابع آبی مازندران به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و منابع غذایی کافی هر ساله در فصل‌های پاییز و زمستان از هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی میزبانی می‌کنند و در این ماه‌ها شاهد حضور گردشگران فراوانی برای استفاده از جاذبه‌های طبیعی استان از جمله جنگل‌های هیرکانی و منابع آبی آن هستند که بخشی از آنان ساعاتی از وقت خود را در کنار تالاب‌ها و سایر منابع آبی به مشاهده پرندگان می‌گذرانند.

بنا به اعلام اداره کل حفاظت و محیط زیست مازندران بیش از ۱۰۰ گونه پرنده برای زمستان گذرانی به این استان سفر می کنند که با برنامه ریزی و حضور تورهای گردشگری در این مناطق لحظات خاطره انگیزی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

مازندران سالانه میزبان ۲۰ میلیون گردشگر و مسافر داخلی است که این تعداد مسافر به همراه گردشگران خارجی به گفته کارشناسان حوزه گردشگری تحول بزرگی در حوزه پرنده نگری می تواند ایجاد کند.

نوار ساحلی خزر در مازندران حدود ۴۰۰ کیلومتر است و این استان ۱۵ شهرستان ساحلی دارد. نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha