استاندار کرمان: ورود بسیج سازندگی، زندگی را در روستاها بهبود می‌بخشد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: در طرح جدید قرارگاه محرومیت‌زدایی، بسیج سازندگی در حوزه‌های دیگری چون مسکن، راه روستایی و آبخیزداری نیز ورود خواهد داشت که کمکی به توسعه روستاهای استان می‌شود و زندگی و خدمات‌رسانی در روستاها را بهبود می‌بخشد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به برخی روستاهای رفسنجان در جمع مردم روستای کبوترخان اظهار داشت: وقتی فعالیت ها به شیوه جهادی و بسیجی صورت می گیرد کار بزرگی است تا مردم از خدمات دولت و بسیج بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه ثارالله و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان شیوه عملی و الگوی بسیار خوب و به صرفه‌ای در پروژه‌های آبرسانی است.

استاندار کرمان بیان کرد: آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار دولت، بسیج سازندگی و سپاه است و در استان برای فاز نخست آبرسانی به ۶۶۹ روستا از سال قبل در حال اجراست.

وی افزود: در فاز دوم هم قرار است برای یک هزار و ۵۰۰ روستای دیگر در این استان اجرای این طرح با کمک بسیج سازندگی و وزارت نیرو ادامه داشته باشد تا به طور کامل تنش آبی رفع شود و زندگی مردم بهبود یابد.

فداکار تاکید کرد: شبکه لوله‌های قدیمی باید اصلاح و بازسازی شوند که ضمن جلوگیری از هدررفت آب، کیفیت آب آشامیدنی نیز ارتقا پیدا کند.

وی گفت: مشکلاتی در حوزه های دیگر از جمله مسکن ملی در استان وجود دارد که در این حوزه هم گام های اساسی برداشته خواهد شد تا مردم از زندگی بهتری بهره مند شوند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: پیگیری مسائل و مشکلات جزو وظایف و رسالت ما مسئولان است و ساماندهی جوانان در راس امور قرار دارد که زمین برای جوانان به منظور ساخت مسکن و جوانی جمعیت توسط بنیاد مسکن تامین می شود و زیرساخت از جمله برق، آب و غیره برعهده دولت است و کمک خواهیم کرد.

طرح جهادی آبرسانی به روستای کبوترخان و دیگر روستاهای حومه رفسنجان با ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار امروز با حضور رییس بسیج سازندگی کشور بهره‌برداری شد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha