۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85309966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلودگی هوا و آنفلوآنزا مراجعه به مراکز درمانی البرز را افزایش داد

کرج - ایرنا - رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد: آلودگی هوا و ویروس آنفلوآنزا طی چند روز اخیر ۲۰ درصد مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی درمانی این استان را افزایش داده است.

دکتر احمد مهدوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تشدید آلایندگی هوا و کاهش دما در این روزها شاهد افزایش مراجعه بیماران قلبی و عروقی و مبتلان به آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی و درمانی استان البرز هستیم.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعه افراد به مراکز درمانی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا هستند که توصیه می شود مردم پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

مهدوی با تاکید بر اینکه مردم می بایست برای پیشگیری از سرایت آنفلوآنزا از ماسک استفاده کنند،‌گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد دارای بیماری های زمینه ای ، سالمندان و کودکان ضروری است.

وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست ها با صابون ضروری است ضمن آنکه افراد هنگام عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را بگیرند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی البرز با اشاره به تشدید آلودگی هوا طی چند روز اخیر در استان گفت : اکنون تیم های امدادی اورژانس در سطح کلانشهر کرج و سایر مناطق آلوده مستقر شده و تمام ۹۰ پایگاه اورژانس البرز در حالت آماده باش هستند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر ۷۰۰ نفر نیروی انسانی اورژانس به همراه ۱۳ دستگاه موتورلانس ، ۹۰دستگاه آمبولانس ،۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی البرز آماده خدمات رسانی به بیماران شده اند.

مهدوی به سالمندان و بیماران قلبی،عروقی و تنفسی البرز توصیه کرد از خانه ها خارج نشوند و مراقب سلامتی خود باشند.

وی همچنین از مردم خواست از سفرهای غیر ضروری در سطح شهرهای استان البرز پرهیز کنند.

هوای استان البرز طی هفته گذشته تاکنون در وضعیت ناسالم قرار دارد و به همین دلیل امروز آموزش مراکز دبستانی استان غیر حضوری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha