استاندار کرمانشاه: سد آناهیتا کنگاور در دی ماه آبگیری می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه قول داد که سد مخزنی آناهیتا شهرستان کنگاور همزمان با سفر دوم رییس‌جهور و هیات دولت به این استان در دی ماه امسال آبگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، «محمد طیب صحرایی» شامگاه پنجشنبه در شورای اداری کنگاور که در سرسرای بخشداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال وعده وزیر نیرو، سد آناهیتا کنگاور تا دی ماه امسال آبگیری می‌شود و مردم منطقه برای سال پیش رو نباید دغدغه‌ (آب) داشته باشند.

وی اظهار کرد: برای مساله آب شهرستان کنگاور در حوزه شهر و روستا به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد و در هفته پیش رو نیز اخبار خوب دیگری در این حوزه به اطلاع مردم استان و شهرستان کنگاور خواهد رسید.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه به پیشنهاد وزارت کشور طرح پیشنهادی پنج ساله اربعین استان باید تنظیم شود، تصریح کرد: این موضوع در وزارت کشور بررسی خواهد شد و بر همین اساس تمام برنامه‌ها از جمله بهسازی راه‌هایی همچون سه راهی نهاوند کنگاور باید با افق بلندمدت دیده شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه یک کار خیری در شهرستان کنگاور در حال انجام است، گفت: مجموعه صیانت شهدای حلبچه یک کار خیری است که نمونه ای از تعاونوا علی البر و تقواست.

صحرایی افزود: فرزندانی از این استان به دلایلی دچار آسیب شده اند و وظیفه انسانی و اخلاقی ما است که به آنها کمک کنیم.

وی گفت: در این مرکز یک عده‌ایی که به دلایل مختلف آسیب دیده‌ و معتاد شده‌اند پس از سم‌زدایی، غربالگری می شوند و مقدمات اولیه برای توانمندسازی آن ها فراهم می شود تا مهارتهای لازم را بدست آورند.

معبد آناهیتا؛ ظرفیت خوب گردشگری

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه هیچ اتفاق خاصی در حوزه گردشگری این شهرستان نیفتاده است، اظهار کرد: کنگاور نیاز به طرح جامع گردشگری دارد.

«عبدالوحید محمدی» با بیان اینکه معبد آناهیتا یک ظرفیت بسیار خوب گردشگری در این شهرستان است عنوان کرد: مجتمع‌های گردشگری در مسیرهای این شهرستان باید ایجاد و به مسائل بهداشتی قصابی‌ها و واحدهای خبازی رسیدگی شود.

وی در ادامه با اشاره به آماده سازی نهایی مجتمع کنگاور و مرکز بهبودیافتگان شهرستان بیان کرد: مرکز اقتصادی باید در مجتمع صیانت راه اندازی شود تا خود بهبود یافتگان از این فرصت‌ها منتفع شوند.

وضعیت ساختمان ادارات کنگاور در شان نظام نیست

امام جمعه کنگاور نیز در این نشست با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته اوضاع بودجه بسیار مناسب بود اما از آن شرایط استفاده صحیح نشد اظهار کرد: استاندار کرمانشاه وارث عقب افتادگی‌های مزمن گذشته است و زمانی که سرریز بودجه وجود داشت، آبادانی انجام نشد.

«حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی» با بیان اینکه وضعیت ساختمان ادارات این شهرستان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید ۲۰ سال پیش بازسازی می‌شد عنوان کرد: صنایع، مراکز تفریحی و مساجد در این شهرستان وضعیت نامناسبی دارند.

وی با اشاره به ضعف فرهنگی در شهرستان گفت: چنانچه فرهنگ اصلاح شود اقتصاد نیز اصلاح می‌شود.

امام جمعه کنگاور خطاب به استاندار کرمانشاه گفت: در این شهر کنگاور که شبیه روستای بزرگی است، اثری از مدنیت وجود ندارد و باید رفع مشکلات آنها اولویت بندی شود.

هشدار جدی فرماندار کنگاور درباره وضعیت کم‌آبی در تابستان سال آینده

فرماندار کنگاور هم در این جلسه با اشاره به مشکلات آبی این شهرستان، گفت: اگر چاه جدید در شهر کنگاور حفر نشود، تابستان آینده دچار مشکل کم آبی خواهیم شد.

«ایرج صادقی» با اشاره به ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این زمینه، گفت: اکنون ۸۰ میلیارد ریال اعتبار داریم، اما نیاز است شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع این معضل از محل اعتبارات ملی هم پیگیری داشته باشد.

او با مطلوب دانستن وضعیت گازرسانی به شهرستان، گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان گازدار شده‌اند و اگر ۱۰ روستای کمتر از ۲۰ خانوار هم گازرسانی شوند، عملا هیچ روستایی بدون نعمت گاز نخواهیم داشت.

صادقی‌ به مشکلات حوزه مسکن اشاره و بیان کرد: در هشت سال دولت قبل، حتی یک واحد مسکونی در این شهرستان ساخته نشده و همین امر، مشکلات بسیاری را در حوزه مسکن شهرستان ایجاد کرده است. با توجه به شروع اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ۴۱ هکتار زمین برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده که مراحل آماده‌سازی آن در حال انجام است و قرار است در این مجموعه هزار و ۶۰۰ واحد در قالب ساختمان‌های دو طبقه احداث شوند.

وی گفت: این واحدها به‌صورت گروه ساخت احداث می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری خواهد رسید. هزار و ۴۰۰ واحد دیگر هم نیاز داریم که مقدمات ساخت آن‌ها در دست پیگیری است.

او اشاره‌ای هم به حوزه کشاورزی شهرستان کرد و افزود: در شهرستان ۵۵ واحد مرغداری داریم که سالانه ۱.۲ میلیون جوجه‌ریزی دارند و نیاز است یک کشتارگاه طیور در شهرستان راه‌اندازی شود چراکه شهرستان کنگاور رتبه دوم را در تولیدات دامی استان دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شهرستان به اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۱ طرح کشاورزی و هزار ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای هفت طرح صنعتی نیاز دارد.

فرماندار کنگاور با اشاره به آماده‌سازی مجتمع حرفه‌آموزی اشتغال و صیانت معتادان بهبودیافته در این شهرستان، گفت: متاسفانه شایعه‌هایی مطرح شده که قرار است معتادان متجاهر جمع‌آوری و به این مرکز منتقل شوند، این امر به هیچ عنوان صحت ندارد، معتادان متجاهر به مرکز ماده ۱۶ در کرمانشاه منتقل می‌شوند و بعد از سم‌زدایی و ترک اعتیاد، برای حرفه‌آموزی و اشتغال به این مجتمع می‌آیند. در این مجتمع قرار است ۱۰ کارگاه تولیدی راه‌اندازی شود و بعد از مدتی درهای این مجتمع به روی مردم باز می‌شود تا از محصولات تولیدی در مجتمع خرید کنند.

به گزارش ایرنا، سفر استاندار کرمانشاه ۴۶ مصوبه برای شهرستان کنگاور به همراه داشت که مهمترین آن رفع مشکل آب شهرستان بود. تأمین آب شرب پنج روستا تا خرداد ۱۴۰۳ و یک روستا تا دهه فجر امسال، اصلاح پنج کیلومتر شبکه آبرسانی شهر کنگاور تا پایان امسال، پیگیری انعقاد قرارداد و اجرای عملیات نشت‌یابی تا پایان دی ماه، پیگیری کار حفر چاه و خط انتقال به منظور تأمین آب شرب شهر کنگاور تا پایان خرداد ۱۴۰۳، رفع مشکل تأمین آب شرب شهر گودین تا خرداد ۱۴۰۳ و توسعه شبکه فاضلاب شهر کنگاور از جمله این مصوبات است.

از دیگر مصوبات اجرای سه کیلومتر از ۱۷ کیلومتر باقی مانده از محور کنگاور به نهاوند تا قبل از سفرهای اربعین ۱۴۰۳ و زیر بار بردن سه کیلومتر اجرا شده تا یک هفته آینده، اجرای ۲.۳ کیلومتر از ۹ کیلومتر باقی مانده از محور کنگاور به تویسرکان تا قبل از اربعین، بهسازی و اجرای ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت محور کنگاور به اسدآباد، واگذاری استخر شهر کنگاور به بخش خصوصی و بهره‌برداری از آن تا دهه فجر است.

همچنین ایجاد و راه‌اندازی چمن روستای قارلق بزرگ تا قبل از هفته دولت ۱۴۰۳، اجرای طرح هادی ۱۳ روستا تا پایان ۱۴۰۳، احداث مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرک آموزگار و روستاهای گودین و فش تا قبل از هفته دولت ۱۴۰۳، واگذاری یک دستگاه آمبولانس به شبکه بهداشت کنگاور، واگذاری یک دستگاه سونوگرافی به شبکه بهداشت از دیگر مصوبات بود.

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استانداری برای مدرسه مهرآوران، اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه داخل شهری و تبدیل به کابل‌های خودنگهدار تا پایان سال، آبگیری سد آناهیتا تا نیمه اول دی ماه امسال، پیگیری برخورد قانونی و مسدودسازی چاه‌های آب غیرمجاز به صورت مستمر، پیگیری راه‌اندازی سینمای شهر کنگاور تا پایان سال، اجرای پروژه آبخیزداری حوزه بالادست سد آناهیتا تا خرداد ۱۴۰۳ از دیگر مهمترین مصوبات این نشست بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha