پروانه معصومی شاخصه‌های یک بانوی هنرمند فرهیخته مسلمان را به نمایش گذاشت

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تسلیت درگذشت هنرمند متعهد و مردمی مرحومه پروانه معصومی نوشت: مرحومه معصومی نماینده یک زن ارزش‌محور ایرانی با لباس بازیگری در سینمای پس از انقلاب بود که در بسیاری از آثار، شاخصه‌های مختلف یک بانوی هنرمند فرهیخته مسلمان را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در این پیام نوشت: خبر درگذشت هنرمند فرهیخته، بانو پروانه معصومی که از پیشکسوتان با اخلاق و هنرمندی با اصالت و متعهد بودند که هنرش را برای جامعه و مردم به خدمت گرفت را تسلیت عرض می‌کنم.

در ادامه این پیام آمده است: زنده‌یاد معصومی طی چندین دهه حضور بی‌وقفه و تاثیرگذار در سینما و تلویزیون در آثار ماندگار بسیاری همچون مسافر ری، وعده دیدار، گل‌های داوودی و سریال های امام علی(ع)، کوچک جنگلی، پلیس جوان، یوسف پیامبر، ملکوت و ... به ایفای نقش پرداخت و موفق به خلق شخصیت‌های جذاب و متفاوتی شد که در حافظه تاریخی مردم خواهد ماند.

خسروپناه در این پیام افزود: مرحومه پروانه معصومی نماینده یک زن ارزش‌محور ایرانی با لباس بازیگری در سینمای پس از انقلاب بود که در بسیاری از آثار، شاخصه‌های مختلف یک بانوی هنرمند فرهیخته مسلمان را به نمایش گذاشت.

به گزارش ایرنا، زنده یاد معصومی ششم آذرماه در بیمارستانی در شهر رشت درگذشت. او از جمله بازیگران شاخص سینمای بعد از انقلاب بود که برای فیلم‌های «گل‌های داوودی» و «جهیزیه برای رباب» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. او از جمله بازیگران زن سینمای بعد از انقلاب بود که تلاش کرد چهره زن ایرانی را در آثار مختلف به تصویر کشد.

ناخدا خورشید، مسافر ری، تحفه‌ها، ترنج و سریال‌های امام علی (ع)، یوسف پیامبر و کوچک جنگلی از جمله آثاری است که زنده‌یاد معصومی در آنها نقش‌آفرینی کرده است. پیکر این هنرمند امروز-چهارشنبه- هشتم آذرماه در امامزاده ابوطالب منطقه فرحزاد به خاک سپرده شد.

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون ۶ آذرماه در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha