۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85307655
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیمه مرکزی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های استانی آمادگی دارد

رشت - ایرنا - معاون نظارت بیمه مرکزی از آمادگی این مجموعه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های استانی کشور خبر داد و گفت : در این ارتباط بخشی از درآمدهای بیمه‌گری به هر استان تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حقوردیلو روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن روز بیمه در همایش سندیکای بیمه‌گران گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: در گردهمایی مشترک با بیمه گران کشور مطرح شد که بخشی از درآمدهای بیمه‌گری به هر استان تخصیص یابد از این رو در صنعت بیمه برای تحقق این مهم آمادگی لازم وجود دارد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های نیازمند تامین مالی که شرکت‌های بیمه می‌توانند در آنها سهیم باشند، معرفی شود تا برای سرمایه‌گذاری در آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

حقوردیلو با اشاره به سرمایه‌گذاری در نقاط حادثه‌خیز از سوی صنعت بیمه بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: در این ارتباط مقرر شد تا وزارت راه و شهرسازی اوراقی را منتشر کند و صنعت بیمه نیز بخشی از این اوراق را به منظور رفع نقاط حادثه خیز خریداری کند.

معاون نظارت بیمه مرکزی بیان کرد: سرمایه‌گذاری و خرید این اوراق از سوی صنعت بیمه در مشارکت برای رفع نقاط حادثه خیز و بهبود کیفیت جاده‌های کشور موثر خواهد بود.

استاندار گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در این استان در مقایسه با میانگین کشوری بالا است، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری بر رسیدن به رقم هفت درصدی ضریب نفوذ بیمه در کشور است.

اسدالله عباسی با اشاره به اهمیت بیمه‌گذاری و ضرورت توجه به این مهم اظهار کرد: نقش صنعت بیمه در توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و تولید بسیار بی‌بدیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد مردم را در بخش خدمات بیمه‌ای افزایش داد، اضافه کرد: با جلب اعتماد بیشتر مردم، ضریب نفوذ بیمه افزایش می یابد از این رو مردم باید خدمات بیمه را مشاهده و درک کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسیاری از بانک ها و بیمه‌ها؛ گردش مالی و سرمایه‌های خود را به مرکز منتقل می‌کنند که این مهم یکی از اشکالات کار و فعالیت آنان است، افزود: سرمایه‌های هر استان باید در همان منطقه استفاده شده و برای پروژه ‌ای نیمه تمام اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت به کاری گیری نیروهای بومی در صنعت بیمه هر استان اظهار کرد: بیمه‌ها در گیلان باید از توانمندی‌ها و ظرفیت های منابع انسانی این استان استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این مراسم در سخنانی با تشریح جایگاه مهم بیمه و بیمه‌گذاری گفت: بخش زیادی از جامعه به دلایلی چون مشکلات اقتصادی یا ضعف فرهنگ اطلاع رسانی از بیمه گریزان هستند که باید مزایای بیمه برای مردم فرهنگ سازی شود.

سیدعلی آقازاده؛ اعتماد بین بیمه‌گذار و بیمه‌پذیر را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: تا این ارتباط متقابل ایجاد نشود همچنان شاهد مشکلات ناشی از آسیب‌ها و حوادث خواهیم بود.

رییس سندیکای بیمه‌گران گیلان نیز با بیان اینکه ۲۹ شرکت بیمه در استان از طریق ایجاد بیش از ۶۰ شعبه مشغول فعالیت هستند، گفت: مجموع شرکت‌های بیمه در گیلان بیش از پنج هزار و ۴۰ نفر نماینده فروش دارند.

حجت‌الله فلکیان اظهار کرد: سال گذشته ۵۵ هزار میلیارد ریال از سوی این شرکت های بیمه ای در گیلان حق بیمه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در گیلان از میانگین کشوری بالاتر است، اضافه کرد: بر اساس آمارهای غیررسمی میانگین ضریب نفوذ بیمه در استان ۲.۸۶ درصد است.

فلکیان خاطر نشان کرد: وضعیت بیمه‌گری در گیلان مناسب بوده و تعاملات خوبی در سندیکای بیمه‌گران با مجموعه شرکت‌های بیمه‌ای استان برقرار است.

در پایان این مراسم جمعی از مدیران و فعالان نمونه صنعت بیمه گیلان تجلیل شدند؛ ۱۳ آذر روز ملی بیمه نام گرفته‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha