۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85491661
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۶۳۰ زائر از گیلان به حج تمتع اعزام شدند

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۲
کد خبر: 85491661
۶۳۰ زائر از گیلان به حج تمتع اعزام شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت گیلان با اشاره به اتمام اعزام زائران استان به سفر معنوی حج تمتع گفت: ۶۳۰ زائر از این خطه به سرزمین وحی اعزام شدند.

وحید اسکندری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعزام زائران حج تمتع از گیلان در قالب پنج کاروان و سه پرواز بوده که ۲ پرواز از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت و یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران انجام شد.

وی بیان کرد: نخستین اعزام زائران حج تمتع بامداد پنجشنبه گذشته با ۲ کاروان ۱۲۰ و ۹۵ نفر و ۲ کاروان دیگر به تعداد ۱۳۵ و ۹۵ نفر به همراه عوامل حج و زیارت عصر همان روز از فرودگاه سردار جنگل رشت به مدینه اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت گیلان اضافه کرد: همچنین یک کاروان به تعداد ۱۸۵ زائر عصر روز گذشته (دوشنبه) از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) تهران عازم سرزمین وحی شدند.

وی با بیان اینکه ۳۵۹ نفر از زائران گیلانی حج تمتع امسال زن و ۲۷۱ نفر مرد هستند، گفت: ۲۵۱ نفر از شهرستان‌ رشت بودند و شهرستان های تالش ۶۵ نفر، آستارا ۶۰، لاهیجان ۵۵، رودسر۵۰، لنگرود ۴۸، بندرانزلی ۳۶، آستانه‌اشرفیه ۱۹، صومعه‌سرا ۱۵، فومن ۹، رودبار هشت، خمام ۶، املش و سیاهکل هر یک چهار زائر حج تمتع داشتند.

این مسئول بیان کرد: همه زائران استان در سلامت کامل هستند؛ چهار کاروانی که پیش از این اعزام شده بودند زیارت روضه شریفه (صبح بانوان و بعدازظهر آقایان) زیارت دوره را رفتند و پس از مُحرم شدن در شجره با قطار عازم مکه می‌شوند.

وی یادآور شد: برگشت زائران حج تمتع در کشور از اول تیر آغاز می‌شود و زوار گیلانی نیز ششم تیرماه برمی‌گردند.

مسن‌ترین زائر امسال بانویی ۸۲ ساله و کوچکترین آنان پسر نوجوان ۱۲ ساله از رشت است.

همچنین پس از ۹ سال وقفه با فراهم شدن زمینه اعزام زائران ایرانی به حج عمره ۸۵ گیلانی هشتم ماه گذشته از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به این سفر معنوی اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha