پرونده‌های غیرقضایی نباید راهی دادگستری شود

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: از ورود بی‌جهت تعداد کثیری پرونده کم اهمیت و در برخی موارد غیرقضایی به دادگستری جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ناصرعتباتی روز چهارشنبه در نشست قضایی قضات محاکم تجدیدنظر آذربایجان‌غربی با تاکید بر کثرت ورود پرونده به دادگستری استان اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای جلوگیری از ورود بی رویه پرونده بهره گرفت و پرونده‌هایی که به روش‌های مختلف حل و فصل می‌شود را از ورود بی جهت به دادگستری جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: با اینکه تمامی پرونده‌ها مهم هستند اما تعداد کثیری از این پرونده‌ها در درجه پایین و کم اهمیت هستند و در برخی موارد غیرقضایی است که می‌توان بدون ورود به دادگستری آن را رفع کرد.

عتباتی در زمینه ایجاد صلح میان طرفین دعوی افزود: یکی از این اقدامات ایجاد صلح و سازش با استفاده از ظرفیت‌های مختلف موجود کمک می کند تا علاوه بر حل و فصل دعاوی، کینه و کدورت هم میان طرفین از بین برود و پرونده به صورت ریشه‌ای حل شود.

رییس شورای قضایی استان ادامه داد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و در خصوص امنیت روانی مردم هیچ گونه مماشاتی پذیرفتنی نیست و با قاطعیت در مقابل کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد برخورد قاطع و بازدارنده صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم مشایعت با افراد بدون سابقه گفت: ارفاقات و امتیازات قانونی را برای افرادی به‌کار ببرید که امنیت مردم را به هم نزده و بدون داشتن سابقه کیفری استحقاق کمک هستند.

پرونده‌های غیرقضایی راهی دادگستری نشوند

عتباتی در خصوص برگزاری نشست های قضایی گفت: این نشست‌ها بسیار سازنده و ارشادی هستند و ضمن حل و فصل موضوعات اختلافی کمک می‌کنند تا همکاران در تصمیم گیری‌ها و آرای خود دقیق و صحیح عمل کنند.

به گزارش ایرنا، نشست قضایی محاکم تجدیدنظر آذربایجان غربی با استقبال قضات تجدیدنظر استان در محل سالن جلسات امامت دادگستری کل استان برگزار شد و در ادامه جلسه قضات در خصوص مباحث تخصصی به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha