خرید دستگاه پرتو درمانی و تلویزیون جایگزین حبس در آذربایجان غربی شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور سه حکم جایگزین حبس در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری ۲ ارومیه خبر داد و گفت: پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید دستگاه پرتو درمانی برای انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطلان آذربایجان غربی(امید) از جمله این احکام است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز دوشنبه اظهار کرد: در ادامه روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس در استان، علیرضا بابایی بارزیل، شعبه ۱۱۳ کیفری ۲ ارومیه در یک اقدام انساندوستانه و با احراز شرایط قانونی متهم پرونده را به جای ۶ ماه حبس به پرداخت این مقدار جریمه محکوم کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در حکمی دیگر در همین شعبه، متهم پرونده با توجه به عدم سابقه کیفری و سایر شرایط قانونی به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال کمک هزینه خرید جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه به عنوان مجازات جایگزین ۶ ماه حبس محکوم شد.

وی همچنین به دیگر مجازات جایگزین حبس صادره از همان شعبه نیز اشاره کرد و گفت: در این حکم رییس شعبه متهم پرونده را به خرید تلویزیون و تحویل آن به کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت توزیع بین خانواده‌های نیازمند تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به جای مجازات ۶ ماه حبس محکوم کرد.

عتباتی افزود: روند صدور مجازات‌های جایگزین حبس که در محاکم سطح استان وجود دارد بسیار مایع خرسندی است زیرا این اقدام عملی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی است.

وی تاکید کرد: قضات محاکم با احراز شرایط افرادی که استحقاق این مجازات‌ها را دارند، نه تنها باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌شوند بلکه زندان را برای افرادی که استحقاق آن را دارند در نظر می‌گیرند که این یک اثر مثبت اجتماعی و فردی دارد.

رفع مشکل توسعه فاز دوم شرکت اروم تریلر با ورود دادگستری آذربایجان غربی

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع مشکل توسعه فاز دوم شرکت اروم تریلر با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

عتباتی گفت: در راستای حمایت از تولید و به منظور کمک به احداث فاز دوم شرکت اروم تریلر جلسه‌ای در محل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به منظور رفع مشکل و اختلاف پل‌های احداثی شرکت اروم تریلر بر روی کانال منتهی به مسیر آبی ریکان منعقد شد که در این جلسه با عنایت به مذاکرات انجام شده، بازدید نماینده دادستان از محل و اینکه واحد تولیدی از جمله واحدهای فعال سطح استان است و هم اکنون یس از ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم در این شرکت اشتغال دارند و احداث فاز دوم تعداد شاغلین این مجموعه را افزایش خواهد داد تصمیماتی برای رفع این مشکل اتخاذ شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: از جمله این تصمیمات این بود که از هرگونه تخریب پل‌های صدرالذکر خودداری شود و نیز مقرر شد مدیریت آب منطقه‌ای بعد از انجام فرآیند کارشناسی، در روند صدور مجوز قانونی تسریع کند و شرکت اروم تریلر نیز نسبت به پرداخت باقی مانده مبلغ جریمه ۱۰ میلیارد ریالی طی دو قسط اقدام کند.

عتباتی تاکید کرد: مقوله تولید و حمایت از آن نیاز امروز کشور است که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و ریاست قوه قضاییه بر آن تاکید دارند و دستگاه قضایی استان نیز با تاسی از فرمان معظم له حمایت از واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha