اولویت سفر دوم رییس جمهور به البرز تکمیل پروژه های نیمه تمام است 

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: اولویت سفر دوم رییس جمهور به این استان تکمیل پروژه های عمرانی، ورزشی و فرهنگی نیمه تمام است.

"احمد افضلی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از ۷.۶ کیلومتر از آزاد راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج یکی از برنامه های سفر رییس جمهور به استان البرز است .

وی بیان کرد: تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی یکی از مصوبات مهم سفر اول رییس جمهور به استان البرز است که عملیات احداث آن از سال ۹۵ به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شده است.
افضلی گفت: اکنون عرشه پل B۱ و B۰ آزاد راه شهید سلیمانی در حال اجرا است..

اولویت سفر دوم رییس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام  البرز است 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: چهار کیلومتر از انتهای غربی آزاد راه شهید سلیمانی از اراضی متعلق به ارتش و سپاه می گذرد که توافق لازم برای تملک این اراضی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این آزاد راه تا هفته دولت سال آینده به طور کامل تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: این پروژه نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی استان خواهد داشت به طوری که طبق بررسی های کارشناسان ۴۰ درصد از ترافیک اتوبان تهران - کرج - قزوین را کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: گشایش ترافیکی شرق به غرب کرج با بهره برداری از آزاد راه شهید سلیمانی از جمله مطالبات بسیار مهمی است که به همت دولت سیزدهم محقق می شود.

اولویت سفر دوم رییس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام  البرز است 


قطار شهری کرج پس از ۲۰ سال به خط پنج متروی تهران متصل می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به پروژه قطار شهری کرج اشاره کرد و گفت: عملیات ساخت پروژه خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۱۳۸۵ آغاز شده که تاکنون حدود ۱۵ کیلومتر از تونل آن بین دانشگاه خوارزمی در غرب کرج تا ایستگاه شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده و بخشی از آن بهره برداری شده است.
وی افزود: ٦ کیلومتر از قطار شهر کرج اواخر سال گذشته با حضور وزیر کشور بین چهار راه طالقانی و گلشهر کرج به بهره برداری رسید که امیدواریم با همت مسوولان استان، پس از نزدیک به ۲۰ سال تا دهه فجر امسال این مهم به خط پنج متروی تهران متصل می شود.

اولویت سفر دوم رییس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام  البرز است 

۶۰۰ تخت بیمارستانی فردیس آماده بهره برداری است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به سرانه بهداشت و درمان استان البرز اشاره کرد و گفت: ۲ هزار تخت بیمارستانی باید در سطح استان فعال شود که با پیگیری های انجام شده در زمان حاضر بخش عمده ای از این سرانه ها از جمله ۶۰۰ تخت بیمارستانی فردیس آماده شده و در دور دوم سفر رییس جمهور به بهره برداری می رسد.
افضلی افزود: فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت هیچ تخت بیمارستانی نداشت اما به همت دولت سیزدهم در زمان حاضر ۲ بیمارستان احداث شده که هر کدام با ۳۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمت رسانی به مردم است.
وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان استان، پروژه های متعددی در دست اجرا و تکمیل قرار دارد.

اولویت سفر دوم رییس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام  البرز است 

ساخت ۹٨ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در البرز

افضلی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن گفت: سهم استان البرز از این طرح احداث ۹۸ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که از این تعداد ۳۴ هزار واحد در شهر جدید مهستان و ۶۰ هزار واحد در سایر مناطق استان ساخته می شود.
وی افزود: بخشی از این واحدها مربوط به مسکن مهر بوده است که از گذشته باقی مانده بود و به نهضت ملی مسکن تبدیل شد و تاکنون حدود چهار هزار واحد تحویل شده است. در این راستا تلاش داریم در سفر دوم رییس جمهور حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز تحویل متقاضیان شود.
به گفته وی، طبق تعهدات داده شده تعدادی از واحدهای مسکونی جدید به صورت ویلایی در اشتهارد و ماهدشت احداث می شود. همچنین بر اساس تعهد دولت اکنون در سطح استان به افرادی که سه فرزند زیر ۲۰ سال دارند، یک واحد مسکونی یا زمین اعطا می شود.

افضلی با بیان اینکه در خصوص سرانه های آموزشی در سطح استان با مشکلات متعددی مواجه هستیم، گفت: به همت استاندار البرز و همراهی خیران اقدامات شایسته ای در خصوص احداث مدارس خیرساز صورت گرفته است اما با توجه به جمعیت و روند مهاجرپذیری این استان تا رسیدن به سرانه های استاندارد آموزشی فاصله داریم که امیدواریم در سفر دوم رییس جمهور به استان این مشکل نیز برطرف شود.

مطالعات ۲ طبقه شدن اتوبان تهران- کرج به طول ۲۵ کیلومتر انجام شده است
افضلی در خصوص طرح ۲ طبقه شدن آزادراه تهران- کرج نیز خاطر نشان کرد: ۲ طبقه شدن اتوبان تهران- کرج به طول ۲۵ کیلومتر از پل کلاک تا کمالشهر کرج طی سالهای گذشته از جمله مطالبات استان البرز بوده است که خوشبختانه به واسطه جلسات متعددی که در این زمینه در دولت سیزدهم برگزار شد، در زمان حاضر با بررسی نقاط ضعف و قوت طرح، مطالعات آن به اتمام رسیده است.
وی افزود: در کنار این طرح، پروژه ساخت آزاد راه جنوبی کرج نیز در دست اقدام است که قبل از پل کلاک آغاز شده و در کمالشهر به اتوبان کرج- قزوین وصل می شود. با اجرای این طرح حجم زیادی از ترافیک آزاده راه تهران- کرج- قزوین برطرف می شود.
افضلی، از اخذ موافقت های اولیه پروژه کنارگذر جنوبی کرج خبر داد و گفت: این پروژه در واقع ادامه اتوبان شهید همت است که ۲ شاخه می شود، شاخه شمالی شامل آزادراه شهید سلیمانی است که از شمال کرج عبور کرده و شاخه جنوبی آن نیز به سمت شهرک وحدت فردیس می رود و می تواند بار ترافیکی جنوب کرج از سمت فردیس را کاهش دهد.
وی گفت: آزاد راه جنوبی البرز از کنار ریل راه آهن عبور کرده و به سمت کمالشهر هدایت می شود؛ آغاز عملیات عمرانی این پروژه نیازمند اعتبار بالایی است که امید می رود در سفر دوم رییس جمهور با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام برسد تا بتوانیم ظرف چهار سال آینده به نتیجه برسد.

پروژه های متعددی در حوزه جاده های روستایی استان داریم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های راه های روستایی نیز اظهار کرد: در حوزه راه های روستایی نیز اقداماتی در دست اجراست که از جمله آنها می توان به تعریض و بهسازی پل کردان به سمت شهر کوهسار اشاره کرد؛ همچنین بهسازی راه های روستایی بویژه تعریض جاده برغان، سهیلیه، علی سلطان خان نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است و بهسازی ۲۵ کیلومتر از محور کمالشهر تا هشتگرد در جاده قدیم به زودی آغاز می شود.
وی افزود: بهسازی و تعریض جاده قزلحصارکرج نیز از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته استان در حوزه های راه هاست که از سمت کمالشهر به کیانمهر می رود و در زمان حاضر زیربار ترافیک است.

اولویت سفر دوم رییس جمهور تکمیل پروژه های نیمه تمام  البرز است 

تبدیل ساختمان اصلی زندان رجایی شهر تبدیل به فرهنگسرا
افضلی گفت: انتقال زندان رجایی شهر از جمله مطالبات مهم مردم استان طی دهه های گذشته بود که با پیگیری دولتمردان و همت رییس قوه قضاییه امسال به نتیجه رسید که در این راستا برنامه های مختلفی در دستور کار مدیران استان است و امید می رود با توجه به مساحت زندان و فضایی که در اختیار شهر قرار می گیرد، به نحو احسن شاهد ارائه خدمات مطلوب به مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز یادآور شد: در زمان حاضر کارهای اولیه انجام شده و بخشی از ساختمان های زندان نیازمند بارگذاری در طرح تفضیلی کرج به منظور تامین سرانه های خدماتی حدود ۶۰ هکتار است که تمام جوانب آن باید دیده شود.
وی افزود: تاکنون دیوارهای موقت زندان رجایی جمع آوری شده و به زودی دیوار اصلی آن نیز جمع آوری و به سرانه شهر افزوده می شود.

سفر اول رییس جمهور به استان البرز ۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ انجام گرفت که با دستاوردهای فراوانی از جمله تکمیل بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی فردیس ، ساخت ۱۰۰ مدرسه ، توسعه مراکز بهداشتی درمانی و زیرساختی استان همراه شد.

آیت الله دکتر رییسی در آینده نزدیک به استان البرز سفر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha