اختصاص بیش از ۱۰ هزار غرفه به مشاغل سیار و بی‌ کانون/ برنامه «سلام یا غزه» در مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه هشت تهران اعلام کرد: در یک سال گذشته با برپایی ۱۰ هزار و ۲۶۰ غرفه، مشاغل سیار و بی‌کانون سطح این منطقه را سامان دادیم.

به گزارش ایرنا، فاطمه تنهایی عصر سه‌شنبه اظهار کرد: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با هدف ساماندهی مشاغل سیار و بی‌ کانون و ایجاد فضای مناسب کسب و کار در سطح محلات با استفاده از ظرفیت روز بازارهای فعال و بازارهای ثابت منطقه این تعداد غرفه در پنجشنبه بازار محله کرمان ایجاد شد.

وی افزود: در این اقدام براساس ضوابط و تفاهم‌ نامه منعقد شده میان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و شهرداری منطقه هشت و با توجه به اطلاعات ثبت شده در سامانه سامان بازار، زمین ضلع جنوب شرق تقاطع خیابان جانبازان و خیابان کرمان به صورت میانگین با برپایی ۲۰۰ غرفه در هر هفته و با رعایت ضوابط ایمنی و بهداشتی برای کمک به معیشت اقشار آسیب‌پذیر در اختیار این دسته از فروشندگان قرار گرفت.

شهردار منطقه هشت تهران اضافه کرد: ساماندهی دستفروشان در راستای کاهش سدمعبر، اشغال معابر، انسداد پیاده‌روها و حمایت از زنان سرپرست خانوار، در فضایی به مساحت بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در بازار روز محله کرمان انجام شده و دسترسی آسان‌ تر شهروندان به کالاهای مصرفی روزانه را نیز فراهم کرد.

به گفته وی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به اداره ساماندهی منطقه هشت و ارائه مستندات لازم از این خدمات (دریافت غرفه) بهره‌مند شوند.

اختصاص بیش از ۱۰ هزار غرفه به مشاغل سیار و بی‌ کانون/ برنامه «سلام یا غزه» در مترو تهران

ویژه برنامه «سلام یا غزه» در مترو تهران

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه از برگزاری ویژه برنامه استکبارستیزی و حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «سلام یا غزه» هم زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مترو تهران خبر داد.

سید محمد نقیب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران دومین ویژه برنامه خود را با عنوان «سلام یا غزه» و با هدف حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و با حضور تعدادی از دانش آموزان شهر تهران در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌کند.

وی در خصوص اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران در این برنامه افزود: برپایی غرفه نقاشی کودکان با طراحی شهدای کودک فلسطینی، توزیع پرچم‌ کشورهای جبهه مقاومت و ایران و سربند یا فاطمه (س) و یا بقیة الله (عج) به همراه ۵۰ عدد جایزه ویژه دانش آموزان و مسافران شرکت کننده از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی مترو تهران در این برنامه است.

ویژه برنامه سلام یا غزه هر هفته سه‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در محل ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۹

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به اینکه متراژ پروانه‌ها تغییر چشمگیری یافته است، گفت: صدور پروانه ساخت و ساز در حوزه مسکونی، تجاری اداری و مسکونی تجاری در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده و ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مجید دست مرد اظهار کرد: این افزایش در این بازه زمانی از ۱۲۳ هزار و ۳۱۷ مترمربع به ۳۲۳ هزار و ۹۸۲ مترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست سال ۳۲۴ فقره پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه صادر شده است، افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، سه برابر و زمان صدور آن به ۲۸ روز کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده نیز نسبت به سال مشابه صدور پروانه سه برابر شده است، ادامه داد: از این تعداد پروانه ۵۵ فقره طی سال جاری در بافت فرسوده با اولویت ناحیه سه صادر و در سال گذشته ۱۷ فقره پرونده در این محدوده صادر شده است.

دست مرد گفت: معاونت شهرسازی و معماری در راستای جلب رضایت شهروندان، زمان صدور پروانه را از ۳۸ روز در سال گذشته به ۲۸ روز کاهش داده است.

وی در خصوص صدور پروانه ساختمانی در نواحی پنجگانه به ۱۳۶ پروانه در ناحیه یک، ۱۰۸ پروانه در ناحیه ۲، ۷۹ پروانه در ناحیه سه و یک پروانه در ناحیه پنج اشاره کرد و یادآور شد: در همین مدت ۲۸۱ فقره پایانکار صادر شد.

به گفته وی، از ابتدای سال، ۲۹ جلسه کمیته نما برگزار و از ۴۸۳ پروند بررسی شده ۳۱۹ پرونده تایید شده است.

ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ از ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم در این منطقه خبر داد و گفت: برخورد با واحدهای مزاحم که ضوابط شغلی را رعایت نمی‌کنند، به‌طور مستمر ادامه می‌یابد.

علی اصغر طاهری با اشاره به اینکه عملیات شناسایی و رفع مزاحمت واحدهای صنفی با هماهنگی مراجع قضایی در حال اجراست، افزود: در مرحله نخست سعی می‌شود با آن دسته از مشاغلی که داخل شهر هستند و با مسایل زیست محیطی قابلیت انطباق را دارند با صدور آرا، تمهیدات لازم نسبت به کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های ناشی از روند فعالیت آنان اندیشیده شود.

وی درباره بند ۲۰ ماده ۵۵ در برخورد با مشاغل مزاحم گفت: شهرداری‌ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری منطقه ۲ افزود: در مرحله اول به صاحبان اصناف اخطار داده می‌شود و در صورت نادیده گرفتن اخطاریه ها توسط واحدهای صنفی متخلف، این واحدها پلمپ خواهند شد.

وی همچنین به ساماندهی نمایشگاه های خودرو اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌داران، خودروهای خود را به شکل عمود یا دوبله پارک کرده یا از پیاده‌روها برای توقف استفاده می‌کنند و با ایجاد مزاحمت برای عابرین پیاده موجب تضییع حقوق شهروندی می‌شوند برهمین اساس طرح ساماندهی این صنف در این محدوده از منطقه ۲ آغاز شد.

طاهری افزود: ایجاد نظم عمومی در معابر، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان از اهداف مهم این طرح عملیاتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha