چمران: تهران در دهه ۷۰ بدون قانون اداره شد

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85305749
چمران: تهران در دهه ۷۰ بدون قانون اداره شد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح جامع پایتخت در سال ۸۶ اجرا شد، گفت: در دهه ۷۰ شهری همچون تهران بدون قانون اداره شد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه رویداد تهران آینده اظهار کرد: طرح جامع شهر تهران در سال ۱۳۴۹ تصویب شد و از سال ۱۳۵۰ با شریک آمریکایی این طرح اجرا شد.

وی با بیان اینکه زمان پایان این طرح ۲۰ ساله بود، اعلام کرد: در دهه ۷۰ شهردار وقت طرح جامع تهران را دور انداخت و در این دهه تهران بدون قانون اداره شد و هر نقطه ای از تهران بدون هیچ ضابطه و قانون توسعه پیدا کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ مقدمات طرح جامع تهران آغاز و پس از عقد قرار داد با پیمانکاران طرح مطالعاتی آغاز و پس از برگزاری ۲۲ جلسه در شورای عالی معماری کشور در شورای شهر تصویب شد و در نهایت پس از ارسال به وزارت راه و شهرسازی در آذر سال ۸۶ طرح جامع تهران تصویب و در مسیر اجرا قرار گرفت.

چمران: تهران در دهه ۷۰ بدون قانون اداره شد

وی اضافه کرد: در اوایل دهه ۹۰ شهر تهران صاحب طرح جامع و تفصیلی شد و هرگونه ساخت و ساز و طرح های مدیریت شهری بر اساس قانون و برنامه اجرایی و عملیاتی شد.

چمران یادآور شد: طرح جامع شهری موجب قانون مند شدن تصمیمات شهری شد و دیگر تهران با پول و تصمیمات فردی اداره نمی شد اما در دهه ۷۰ بدون قانون مشکلات زیادی در تهران ایجاد شد که دودش به چشم شهروندان رفت.

وی تاکید کرد: با تدوین طرح جامع شهری تهران که جلسات آن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شد دیگر شهرها نیز درخواست برگزاری چنین جلسات و طرح‌هایی داشتند که البته این درخواست‌ها در آن زمان رد شد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدیران شهری باید بر اساس طرح جامع مدیریت کنند، گفت: تهران هم صاحب طرح جامع است و هم طرح تفصیلی که باید شهر بر اساس این قوانین و طرح‌ها به ویژه در بخش ساخت و ساز انجام شود.

به گفته چمران، تمامی احکام در طرح جامع و تفصیلی صادر و اجرا شده که البته بخشی نیز هنوز اجرا نشده که باید به همت معاونت معماری و شهرسازی اجرا شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha