۴۵ ایده استارتاپی در خراسان رضوی به تجاری سازی رسید + فیلم

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۵ ایده استارتاپی در حوزه کسب و کار صنعتی در این استان پس از طی مراحل اجرا و جذب سرمایه گذار به تجاری سازی رسیده است.

به گزارش ایرنا، تجاری سازی ایده در اصطلاح به فرایندی گفته می‌شود که با استفاده از روش‌های کسب‌ و کار بتوان ایده‌های نو و فناورانه را به مرحله تولید و سودآوری رساند.

جعفر فرشچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایده های نوآورانه و فناورانه در صنایع مختلف و در قالب رویدادهای استارتاپی ارایه شده است.

رویدادهای استارتاپی فرصتی را برای آشنایی صاحبان ایده با سرمایه گذاران فراهم می کند تا آنها را به هم متصل کند و زمینه تجاری سازی این ایده ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در چندین رویداد استارتاپی در استان، ۱۵ استارتاپ شرکت کردند که در این رویدادها هر استارتاپ سه ایده ارایه دادند که اکنون همه ایده ها به مرحله اجرا رسیده است.

فرشچی افزود: امسال ۲ رویداد استارتاپی برگزار شده که نخستین رویداد مربوط به پوشاک بود و دومین نیز مربوط به صنایع غذایی است که در هفته جاری برگزار و چندین ایده از این رویدادها استخراج شده و در مرحله جذب سرمایه گذار است.

وی به آخرین رویداد استارتاپی که هفته جاری در خصوص صنایع غذایی خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد اشاره و اضافه کرد: در این رویداد ۴۰ ایده استارتاپی در حوزه صنایع غذایی مطرح شد که هشت طرح به تایید رسید که امید است این ایده ها تجاری سازی شده و مشکلات صنایع غذایی استان را حل کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه دیرینه و ممتاز خراسان رضوی در حوزه صنایع غذایی گفت: در هیچ استانی شهرکی مجزا و ویژه صنایع غذایی وجود ندارد اما مشهد از شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی ویژه برخوردار است.

فرشچی افزود: شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق واقع در نزدیکی شهرک صنعتی توس علاوه بر تولید، آزمایشگاهی دارد که تولیدات حوزه صنایع غذایی کشور و کشورهای خاورمیانه پس از گرفتن تاییدیه سلامت از این آزمایشگاه به صورت مستقیم وارد بازار کشورهای اروپایی می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی ۴۱ مورد فعال است که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha