۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85301962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش پاکستان دو افسر خود را به ۱۴ و ۱۲ سال حبس محکوم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- ارتش پاکستان اعلام کرد که دو افسر بازنشسته نیروهای مسلح این کشور به جرم اقدامات مخرب علیه امنیت ملی و تحریک کارکنان ارتش توسط دادگاه نظامی به جمعا ۲۶ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، یک سرگرد و یک سروان بازنشسته ارتش این کشور توسط دادگاه نظامی به ترتیب به ۱۴ و ۱۲ سال حبس شدید محکوم شدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد که جرم افراد محکوم تحریک و فتنه گری میان کارکنان ارتش، اشاعه اخبار جعلی علیه نیروها و روسای قوای مسلح و اقدامات مخرب علیه امنیت ملی در دادگاه نظامی پاکستان ثابت شد و به موجب حکم صادره، درجات نظامی هر دو افسر سلب شده است.

اوایل تیرماه امسال نیز سه مسوول بلندپایه نظامی پاکستان از جمله یک ژنرال ۳ ستاره (سپهبد) در ارتباط با اغتشاشات، یورش به اماکن ارتشی و مشارکت در ناآرامی‌های سیاسی (در اواسط اردیبهشت امسال) از مقام خود برکنارشد. قرار است دادگاه‌های نظامی بیش از یکصد نفر را محاکمه کنند.

درپی اعتراضات خشونت آمیز پس از بازداشت عمران‌ خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در اسلام‌آباد، شهرهای مختلف این کشور از جمله پیشاور، لاهور و راولپندی درگیری معترضان با پلیس و یورش آنان به اماکن دولتی و نظامی را شاهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha