۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85181533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر را برداشت

اسلام‌آباد - ایرنا - مجلس پاکستان اصلاح در لایحه مرتبط با مبارزه با مواد مخدر در این کشور را تصویب کرد و به موجب آن مجازات اعدام برای مجرمان مواد مخدر در پاکستان برداشته و حبس ابد جایگزین آن شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون ملی پاکستان، لایحه جدید مبارزه با موادمخدر ۲۰۲۳ توسط وزیر امور پارلمانی این کشور در نشست مجلس ملی پاکستان ارائه شد و نمایندگان به اتفاق آرا آن را تصویب کردند.

طی اصلاحات انجام شده در این لایحه مجازات اعدام (مرگ) برای مجرمان مواد مخدر در پاکستان لغو شد و مجازات حبس ابد برای مجرمان در نظر گرفته خواهد شد. در عین حال برخی از نمایندگان مخالف با این لایحه نگرانی خود را نسبت به لغو مجازات اعدام مرتبط با پرونده‌های قضایی علیه مجرمان موادمخدر یا قاچاقچیان ابراز داشتند.

وزیر دادگستری پاکستان طی سخنانی در مجلس این کشور اعلام کرد که تاکنون حکم اعدام برای مجرمان موادمخدر در پاکستان اجرا نشده بود اما قرار داشتن این حکم اجتناب ناپذیر بود در عین حال اجرای زیاد این حکم نیز وجه مثبتی برای کشور ندارد.

براساس آخرین آمار دایره مبارزه با مواد مخدر در پاکستان، دستکم ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور در بند اعتیار گرفتارند، آماری که از سوی مسوولان پاکستانی تکان دهنده عنوان شده است. میزان متوسط مرگ و میر ناشی از اعتیاد در پاکستان طی چند سال اخیر نیز رو به افزایش ثبت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha