پل شهرک صنعتی سمنان پس از ۱۷ سال در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت

سمنان - ایرنا - ساخت پل روگذر شهرک صنعتی سمنان، با حدود ۱۷ سال وقفه اکنون با مصوبه دولت سیزدهم، در انتظار نصب جان‌پناه (گاردریل) و تامین روشنایی برای افتتاح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت پل شهرک صنعتی سمنان به ۱۳۸۵ بازمی‌گردد که مدتی کوتاه پس از آغاز عملیات عمرانی این طرح تعطیل شد. به برکت سفر آیت‌الله رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان و تخصیص اعتبار برای تکمیل، این طرح جزو مصوبه‌های سفر شد و سرانجام با تخصیص اعتبارات از این محل و همت مسوولان ارشد استان سمنان، این پل در یک قدمی بهره‌برداری است.

شهرک صنعتی سمنان با مساحت ۲ هزار و ۴۶ هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ و تصفیه خانه فاضلاب، از سال ۱۳۶۴ فعال شد و اکنون ۴۱۰ واحد تولیدی در این شهرک فعال است و از قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور با اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر محسوب می‌شود.

تقاطعی که پس از ۱۷ سال، به همت دولت سیزدهم در قدم پایانی بهره‌برداری است

فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر و تکمیل نشدن پل روگذر شهرک صنعتی این شهر طی سال‌ منجر به تصادف های متعدد شده است و تکمیل این طرح یکی از مطالبه‌های دیرینه مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد محسوب می‌شود که اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد در آستانه افتتاح قرار دارد.

اهتمام دولت سیزدهم برای تکمیل نهایی طرح

استاندار سمنان روز سه شنبه در این باره به خبرنگاران گفت: آغاز عملیات عمرانی ساخت پل شهرک صنعتی سمنان مربوط به ۱۳۸۵ است که پس از وقفه‌ای طولانی با همراهی و اهتمام دولت سیزدهم، این طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد رسیده است.

سیدمحمدرضا هاشمی درباره میزان پیشرفت عمرانی طرح افزود: آسفالت پل روگذر انجام شد و اکنون کارهای ایمنی از جمله نصب روشنایی و گاردریل باقیمانده که در حال انجام است.

شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان هم پیش از این اعلام کرده بود ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل پل روگذر شهرک صنعتی سمنان توسط این شرکت در مرحله نخست هزینه شده است. بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت سر در ورودی شهرک صنعتی سمنان برای کنترل و تامین امنیت این محل در ادامه مسیر پل روگذر شهرک صنعتی سمنان در مرحله دوم نیاز است که پیش بینی می‌شود تمامی این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور ۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد که در این سفر پر خیر و برکت ۱۴۵ مصوبه شامل ۴۶۹ ریزطرح با اعتبار افزون بر ۱۴ هزار ۳۷۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مرتبط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه به تصویب رسید که از این تعداد ۱۱۷ مصوبه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه عمرانی زیربنایی و ۲۸ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۰ هزار و ۹۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به حوزه اقتصادی است.

وزارت راه و شهرسازی، با ۲۰ مصوبه، بیشترین تعداد مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور را به این استان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha