تکمیل تقاطع بزرگترین شهرک صنعتی‌شرق کشور در سمنان ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تکمیل تقاطع غیرهمسطح بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور در سمنان به منظور کاهش تصادفات ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمد حسینی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: ساخت تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون عملیات اجرای آسفالت، نصب تابلو، علائم و روشنایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: برای ادامه ساخت تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان در اسفند ۱۴۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان تا اکنون بیش از ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تکمیل ساخت تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان با اهتمام ویژه با تامین اعتبارات پیگیری می‌شود.

تکمیل ساخت پل روگذر شهرک صنعتی سمنان بیش از یک دهه به طول انجامید و با مصوبه دولت سیزدهم در سفر به این استان، این طرح به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد رسید و اکنون ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح لازم است.

شهرک صنعتی سمنان با مساحت ۲ هزار و ۴۶ هکتار دارای امکانات زیرساختی نظیر آب، برق،‌ گاز، تلفن و مجموعه ورزشی،‌ و تصفیه خانه فاضلاب، است، ولی مدتی طولانی است این شهرک صنعتی در مسیر دسترسی، از یک تقاطع ایمن برای تردد کارکنان در واحدهای تولیدی مختلف محروم مانده است.

سال‌ها تکمیل طرح تقاطع غیر همسطح در شهرک صنعتی سمنان متوقف بود و به برکت سفر آیت‌الله رئیسی در سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان و تخصیص اعتبار برای تکمیل، این طرح جزو مصوبه‌های سفر شد و در مدتی کوتاه اعتبار برای تکمیل تخصیص یافت، اما اعتبارات کافی نبود و افزایش تخصیص اعتبارات لازمه تکمیل این طرح است.

فاصله شهرک صنعتی سمنان تا مرکز شهر هشت کیلومتر و تکمیل نشدن طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی این شهر در سال منجر به تصادف های متعدد شده است و تکمیل این طرح یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران- مشهد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha