۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85298097
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پنج حلقه چاه آب آشامیدنی در ملارد به بهره‌برداری رسید

ملارد - ایرنا - مدیر آبفای شهرستان ملارد بابیان اینکه حفاری هر حلقه چاه آب ۷۰ میلیاردریال هزینه دارد، اعلام کرد: در سال جاری پنج حلقه چاه جدید در شهرستان بهره‌داری و وارد مدار شد و حفاری ۲ حلقه چاه دیگر در دستور کار آبفای شهرستان قراردارد.

به گزارش ایرنا، مهدی زماندار روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان ملارد گفت: در گذشته دبی آب چاه های برداشته شده ۴۰ لیتر بر ثانیه بود اما امروزه به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر بر ثانیه قابلیت برداشت دارد و ظرفیت برخی منابع کاهش یافته است و کارهای اساسی برای رفع این مسائل در برنامه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مخزن شهید نوری که یکی از طرح های بلند مدت بوده است تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و بحث اختلاط سازی و یکهزار و ۸۰۰ متر لوله رانی جهت انتقال آب با کیفیت به مخزن شهرک جعفریه و اصلاح و بازسازی شبکه های آبرسانی از مهمترین طرح های حوزه آب بوده است.

فرماندار ملارد نیز در این جلسه با بیان اینکه کمبود منابع آبی نیازمند برنامه ریزی و استفاده درست از منابع آبی است، اظهار داشت: با تدبیر در نظرگرفته شده و مشارکت دستگاه های متولی در شهرستان سال آبی بحرانی نداشتیم و در تعدادی از روستاها مشکلات حداقلی بود که با همکاری ادارات برطرف شد و برای آینده برنامه ریزی و اقداماتی در نظر گرفته شده تا مسائل آبی کاهش یابد.

جابرکریمی گفت: طرح انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۶ به شهریار و ملارد و مصوبات سفر رئیس جمهور، تکمیل مخازن آبی، اصلاح شبکه فرسوده، بهبود کیفیت آب و طرح های دیگر در دستور کار قرار داشته تا با برنامه و مدیریت درست تنش های آبی کمتر شود.

مدیرعامل آبفای غرب استان تهران نیز در این نشست با اشاره به احصا مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت بخش آب و فاضلاب گفت: این جلسه در راستای رسیدگی به مشکلات این حوزه و جلوگیری بروز از مشکلات آبی در سال آینده است.

حسین نوری افزود: با توجه به اینکه سال آبی با تنش هایی مواجه است، سفره های زیرزمینی در سه سال گذشته به خوبی تغذیه نشده اند و با خشکسالی مواجه بودیم و چاه های آب آشامیدنی کاهش آبدهی و سطح آب چاه افت داشته است.

وی با بیان اینکه با حفر چاه های جدید و اجرای خطوط انتقال آب وضعیت مناسبی برای سال آینده رقم زده خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح طولانی مدت آبرسانی به غرب تهران که مصوب کمیسیون ماده ۲۳ و طرح کشوری است با مبادله موافقت نامه بخشی از آن تا سال آینده اجرا خواهد شد تا در مواقع پدافندی از آب های سطحی به شهریار و ملارد کمک شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ملارد نیز به تغییر روش های آبیاری از سنتی به مدرن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۷۰ حلقه چاه کشاورزی مجوز دار در شهرستان وجود دارد و مصرف آب در بخش کشاورزی طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب برآورد شد.

حمید احمدی اظهار داشت: از این مقدار حدود هشت میلیون متر مکعب کمبود آب داشتیم که با پیگیری فرماندار و نماینده مجلس ۲ میلیون متر مکعب در فصل زراعی از سد کرج رها سازی شد.

حیدر دهقانی مدیر امور منابع آب غرب استان تهران نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تا کنون در راستای صیانت از منابع آبی تعداد ۲۲۱ حلقه چاه آب غیرمجاز با همکاری فرمانداری و سایر ادارات در نقاط مختلف شهرستان ملارد پر شد.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha