۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85296835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای شرق کرمان «بسیار خطرناک» شد

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85296835
هوای شرق کرمان «بسیار خطرناک» شد
عکس تزیینی است

کرمان-ایرنا- توفان شن مناطق مختلف شرق کرمان را از صبح دوشنبه فراگرفت به طوری که در فهرج مسئولان مجبور شدند بعد از آغاز کلاس های درس، مدارس را تعطیل کنند و دانش آموزان را به منزل بفرستند زیرا شاخص آلایندگی در بعضی نقاط بسیار خطرناک شده است.

به گزارش ایرنا، البته روز گذشته هواشناسی وقوع وزش باد و گرد و خاک را در شرق استان کرمان دور از انتظار ندانسته بود و این پیش بینی امروز محقق شد.

اما امروز ایستگاه های سنجش آلایندگی هوا در شرق استان کرمان اعدادی بسیار فراتر از حد مجاز، وضعیت بسیار ناسالم و بسیار خطرناک را نشان می دهند.

شاخص آلودگی هوا در شهرستان بم هم اکنون( چند دقیقه قبل از انتشار خبر) ۱۷۰، شهرستان فهرج ۴۰۴ و شهرستان ریگان ۵۰۰ و از حد مجاز بالاتر است که در وضعیت بسیار خطرناک قلمداد می شود.
میزان غلظت ریزگرد در شهرستان های ریگان و فهرج به اندازه ۱۰ میکرون یعنی بالاترین حد مجاز است.
شهرستان های نَرماشیر و گُنبکی البته از ایستگاه سنجش آلایندگی هوا برخوردار نیستند که بتوان درباره آنها به طور دقیق تر اظهارنظر کرد.
پیشتر مسئولان حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز قول داده بودند با کمک خودروسازی های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم ایستگاه سنجش آلایندگی هوا برای شهرستان نرماشیر نصب شود که تاکنون انجام نشده است.

توفان مدارس دایر را تعطیل کرد

صبح امروز اما درحالی که کلاس های درس در فهرج شروع شده بود، فرماندار این شهرستان از تعطیلی مدارس بخش نگین کویر از توابع این شهرستان خبر داد و گفت که به دلیل خیزش توفان شن تمامی مقاطع تحصیلی در این بخش تعطیل شدند.
حسین سعیدنیا در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به دلیل شدت گرفتن توفان شن و همچنین بروز ریزگردها و جلوگیری از آسیب رسیدن به دانش آموزان، تمامی مقاطع تحصیلی در بخش نگین کویر تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا در بخش نگین کویر چهار هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند و در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان فهرج قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha