وزیر کشور: زمین‌های مورد نیاز مجاور سد خرسان لردگان باید با رضایت مردم تملک شود

شهرکرد - ایرنا - وزیر کشور گفت: با توجه به اهمیت «سد خرسان سه» واقع در شهرستان لردگان از توابع چهارمحال و بختیاری زمین‌های مورد نیاز باید با رضایت مردم تملک شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد وحیدی شامگاه پنجشنبه در بازدید از سد خرسان سه افزود: تامین خسارت‌ها جزو وظایف مسوولان است که باید هم در استان چهارمحال و بختیاری و هم در استان کهگیلویه و بویراحمد که بخش زیادی از دریاچه این سد در این استان است پرداخته شود.

وی اضافه کرد: منابع خوبی تاکنون معادل ۱۰۰ تا ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این سد پیش بینی شده است.

وحیدی اظهار داشت: سد خرسان سه از جمله سدهای مهم چهارمحال و بختیاری است که حجم مخزن آن به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است.

وزیر کشور گفت: با توجه به حجم مخزن سد خرسان سه، این سد ماموریت‌های مهمی برعهده دارد.

به گفته وحیدی در زمان حاضر مجموعه کارگاهی طرح سد خرسان سه در چند شیفت کاری مشغول به کار و طرح شتاب خیلی خوبی گرفته است.

وزیر کشور یادآور شد: سرچشمه سد خرسان سه واقع در استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس است و این بیانگر اهمیت این سد برای چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار است.

سد خرسان یکی از ۲۵ سد در پرونده سرشاخه‌های کارون در زاگرس است؛ این سد در ۴۴ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری و بالادست سد کارونِ چهار احداث می‌شود.

سد خرسان ‌سه با ۲۴ کیلومترمربع وسعت، ۱۵۵ مترارتفاع و ۳۹ کیلومتر طول یکی از بزرگترین سدهای بتنی است که عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت رور پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha