وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تکثیر ماهی «بهشت‌آباد» اردل بازدید کرد

شهرکرد- ایرنا- محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تکثیر بچه ماهی "بهشت‌آباد» در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تکثیر بچه ماهی بهشت آباد اردل گفت: این مزرعه با ظرفیت تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال فعال و برای راه‌اندازی آن یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

حسین برزگر افزود: هم اکنون ۲۵ هزار تُن ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و این خطه دومین استان در زمینه تولید ماهی قزل‌آلا و چهارمین استان در زمینه تولید بچه ماهی در سطح کشور است.

وی افزود: هم اکنون ۵۱۸ مزرعه پرورش ماهی با اشتغال ۲ هزار و ۵۲۶ نفر، ۱۴ مزرعه ماهی زینتی، ۶ کارخانه فرآوری ماهی و ۲۱ کارخانه خوراک در این استان فعال است.

وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تکثیر ماهی «بهشت‌آباد» اردل بازدید کرد

وزیر جهادکشاورزی در بدو ورودش به شهرستان اردل به مقام شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

بازدید از طرح تامین و انتقال آب «ده‌کهنه روگر» و بهره‌برداری همزمان طرح‌های تامین و انتقال آب به اراضی شیب‌دار در سطح استان با سطح یکهزار و ۱۰۰ هکتار، آغاز عملیات اجرایی شهرک‌های گلخانه‌ای «گندمان» و «نقنه»، مجتمع های دامپروری شهرهای گندمان و سامان و بازدید از نخستین شهرک تخصصی بادام کشور و مجتمع گلخانه‌ای سامان، طرح تجهیز اراضی کشاورزی روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد به سامانه‌های نوین آبیاری و بهره‌برداری همزمان سامانه‌های نوین آبیاری در سطح استان در سطح ۲ هزار هکتار از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به چهارمحال و بختیاری است.

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز پنجشنبه در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه بین‌المللی شهرکرد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی و واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی ۲۰۰ هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار آبیاری نوین، ۶ طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی ۳۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از ۱۱۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و ۴۳۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور به این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha