چهار نقطه حادثه‌خیز جاده ارومیه - سلماس اصلاح شد

ارومیه - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بالا رفتن آمار تلفات جانی و مالی در جاده ارومیه - سلماس، چهار نقطه حادثه‌خیز این محور در قالب کریدور بزرگراهی شمال - جنوب اصلاح شده است.

حبیب خوش فطرت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم اصلاح نقاط حادثه خیز مسیر مواصلاتی در آذربایجان‌غربی اظهارکرد: کل مسیر این کریدور در استان به صورت بزرگراه اجرا شده و یا در حال تعریض به صورت چهار خطی است.

وی با تاکید بر اینکه یک قسمت از محور ارومیه به سلماس تعریض نشده که همین امر مشکل آفرین شده است، اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای تعریض ۲۷ کیلومتر از این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به چهار نقطه پر تصادف مسیر ارومیه - سلماس افزود: ۲ مورد از این نقاط حادثه خیز به صورت کامل اصلاح شده و از ٢ مورد باقیمانده یکی در حال اصلاح بوده و دیگری با تابلوها به صورت کامل آشکارسازی شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی درخصوص نصب نیوجرسی در ٢٧ کیلومتر از محور گفت: عرض ١۴ متری امکان نصب جدا کننده نیوجرسی از سه راهی قوشچی به سمت سلماس را غیرممکن کرده است که در آینده نزدیک پس از تعریض این اقدام انجام خواهد شد و مقرر شده طول این مسیر در تقسیم بندی‌های سه کیلومتری، به صورت چهار متری تعریض شود تا نصب نیوجرسی امکان‌پذیر باشد.

وی افزود: مجوز برگزاری حدود ۲۷۰‌ میلیارد ریال مناقصه برای تعریض جاده و نصب نیوجرسی دریافت کرده‌ایم.

خوش فطرت با بیان اینکه نیوجرسی‌ها از سمت ارومیه در مسیر سلماس نصب شده است، گفت: ۲ کیلومتر از سمت ارومیه در دستور کار ما قرار داشت که نیوجرسی‌ها کار گذاشته و تعریض به صورت امانی انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به روشنایی محور ارومیه-سلماس افزود: ۱۰ کیلومتر از سمت سلماس به طور کامل روشن شده و ۱۰ کیلومتر نیز در حال اصلاح است و در مجموع برای روشنایی این محور اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، مشکل سه راهی آبگرم دراین محورنیز یکی ازمطالبات مردمی است که با احداث زیرگذر در حال اصلاح است.

به گزارش ایرنا، محور ارومیه - سلماس ۸۵ کیلومتر است که بیش از ۲۰‌مورد تصادف فوتی طی امسال در این محور اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha