۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85283289
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان متخلف در سفیدکوه ازنا دستگیر شدند

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبر: 85283289
شکارچیان متخلف در سفیدکوه ازنا دستگیر شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک گروه شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان، علی سالاروند روز سه شنبه اظهار داشت: یک گروه از شکارچیان متخلف که به قصد شکار با لباس مخصوص استتار وارد پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا شده بودند، پس از ساعت‌ها گشت و کنترل محیط‌بانان این منطقه دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: بنابر گزارش واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا جهت شکار قوچ و میش، محیط‌بانان این منطقه‌ بلافاصله به محل مورد نظر حرکت نمودند و بعد از ساعت‌ها گشت، زمان تیراندازی شکارچیان به سمت حیات وحش، با شنیدن صدای شلیک محل حضور آنها را پیدا کردند.

مدیرکل محیط زیست لرستان ادامه داد: محیط بانان موفق شدند شکارچیان را قبل از انجام شکار دستگیر و از آنها یک قبضه سلاح شکاری برنو مجهز به دوربین، ۱۸ عدد فشنگ مربوطه و یک دستگاه‌ دوربین شکاری کشف و ضبط کنند.

سالاروند عنوان کرد: صورت جلسه تخلف برای شکارچیان تنظیم و پرونده قضایی تشکیل شد و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی همچنین بیان کرد: در پی گشت و کنترل شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت، محیط بانان متوجه حضور چند شکارچی غیر مجاز در حال جستجوی گراز وحشی در منطقه دوآب  و پس از تعقیب و گریز با کمک پرسنل پاسگاه انتظامی فیروزآباد موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی  افزود: از این متخلفان لاشه چهار راس گراز وحشی، به همراه یک قبضه اسلحه تک لول شکاری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد که به همراه پرونده، تحویل مراجع قضایی شدند.

وی یادآور شد: ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در این استان تشکیل و ۵۰۳ نفر نیز دستگیر شدند که تاکنون ۱۰۴ پرونده مختومه شده است و مابقی نیز در حال رسیدگی هستند.

سالاروند تاکید کرد: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این پرونده ها هشت میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بوده و تاکنون از این میزان ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وصول شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha