اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری برای تکمیل پایانه شرق تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با تاکید بر تکمیل پایانه شرق از تزریق ۲ هزار میلیارد ریال بودجه به این طرح تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطف الله فروزنده در جلسه کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع آخرین وضعیت پایانه شرق و اهم اقدامات انجام گرفته در این پایانه با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به معاونت حمل و نقل بودجه اختصاص داده شده است، گفت: تخصیص های نقد و غیر نقد به پروژه خوب بوده است اما معاونت باید با اولویت طرح های مهم را بررسی کند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده و برای حل مشکلات پایانه شرق ۲ هزار میلیارد ریال بودجه تزریق خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت‌: حداکثر تا پایان هفته بودجه در نظر گرفته شده از محل قرارداد شرکت شهروند برای پایانه شرق پرداخت می‌شود همچنین تا نیمه آذر ماه ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به پایانه شرق تزریق شود.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: ۵۰ درصد بودجه نیز باید از طریق تهاتر پرداخت شود تا کار پیش از آغاز فصل سرد به پایان برسد.

وی با اشاره به دسترسی های پایانه شرق گفت: طبق قولی که از معاونت حمل و نقل گرفته شده فاز اول این پایانه باید در دی ماه افتتاح شود و اصلاحات هندسی دسترسی های این پروژه باید تا آن زمان کامل شوند و معاونت فنی و عمرانی نیز باید دوربرگردان غیر همسطح شرق به غرب در بزرگراه یاسینی را تا خرداد ماه سال آینده تکمیل کند.

اختصاص اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی شهرداری برای تکمیل پایانه شرق تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این پایانه باید حتما در دی ماه افتتاح شود و نمی‌توان افتتاح و و تکمیل پایانه را به تاخیر انداخت.

وی با اشاره به تکمیل خط ۲ مترو تهران و اتصال به پایانه شرق گفت: تکمیل خط ۲ مترو تهران و اتصال آن به پایانه شرق جزو برنامه های امسال مترو تهران است و باید هرچه سریعتر این اقدام صورت گیرد و استفاده از مترو در پایانه شرق فراهم شود.

تشکری هاشمی گفت: خواهش ما این است که زمان مدیریت شود زیرا از فصل سرد سال دیگر نمی‌توان در پایانه شرق کار را پیش برد.

در ابتدای این جلسه مدیر طرح پایانه شرق نیز گفت: در فاز اول طرح ۳۴ درصد، در بخش تجهیزات ۲۲ درصد و در بخش سالن اصلی پایانه شرق ۲۸ درصد پیشرفت داشته ایم که حدودا ۵۰ درصد از برنامه عقب هستیم.

یوسفی ادامه داد: اگر مطابق با این روند پیش برویم پایانه در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و اگر با کار فشرده اقدامات خود را انجام دهیم می‌توانیم در اسفند ماه پایانه شرق را تکمیل کنیم.

مدیر پروژه پایانه شرق با اشاره به بودجه این طرح گفت: تاکنون یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در پروژه هزینه شده و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز تعهد ایجاد کرده‌ ایم.

وی با اشاره به اهم مشکلات طرح گفت: مشکل اصلی تکمیل این پایانه، کمبود نقدینگی است.

در ادامه علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه ها نیز گفت: برای تامین نقدینگی بحث همکاری با شهروند مطرح شده و همچنین گفته شده قرار است ۶۰۰ میلیارد ریال برات کارت داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha